سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به بیان توضیحاتی درباره جزئیات نشست کمیسیون متبوع خود با وزیر پیشنهادی ارتباطات پرداخت.

زهرا شیخی مبارکه سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با  خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات جلسه امروز کمیسیون متبوع خود با وزیر پیشنهادی  ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:  در ابتدای جلسه اعضای کمیسیون به طرح موضوعاتی همچون اقتصاد دیجیتال، ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه پارک‌های علم و فناوری، رفع مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه و پوشش شبکه اینترنت، سامانه شاد، امنیت فضای مجازی، گسترش دولت الکترونیک، ایجاد ارتباط بهتر این وزارتخانه با بانک مرکزی، سازمان برنامه و وزارتخانه‌های اقتصاد، بهداشت و آموزش و پرورش و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی پرداختند.

شیخی در ادامه با تاکید بر اینکه باید مشکل اینترنت در نقاط کور مخابراتی برای اجرای نظام ارجاع رفع شود که این مهم پیش بینی پهنای باند وسیع احتیاج دارد خاطر نشان کرد:  نظام ارجاع یکی از تکالیف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است که در برنامه های پنجم و ششم پیش بینی شده و باید در سطح کشور به طور گسترده استقرار یابد.

نماینده مردم  اصفهان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: یکی از چالش‌های اساسی دانشگاه‌های علوم پزشکی نبود اینترنت در نقاط کور مخابراتی برای اجرای این مهم است که در نشست با وزیر پیشنهادی ارتباطات خواستار رفع این مشکل و پیش بینی پهنای باند وسیع برای اجرای این مهم در صورت رای اعتماد مجلس به وی شدیم.

شیخی گفت: وزیر پیشنهادی ارتباطات مواردی همچون توجه به دولت هوشمند و تحول دیجیتال، شبکه ملی اطلاعات، تنظیم مقررات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، حفظ حریم خصوصی و امنیت فضای تبادل اطلاعات، توسعه پایدار زیرساخت‌های ارتباطی و اقتصاد دیجیتال را جزو اولویت‌ها و برنامه هایش برشمرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: در نشست با وزیر پیشنهادی اقتصاد اعضای کمیسیون بهداشت بر ضرورت رفع مشکلات زیرساختی گمرک و حل این مشکل تاکید داشتند، چون رسوب کالا در گمرکات صدمات اقتصادی جبران ناپذیری را به بخش خصوصی، مردم و اقتصاد کشور وارد کرده است. آقای خاندوری نیز اولویت‌هایی از جمله ایجاد ثبات اقتصادی کلان، افزایش رشد اقتصادی و اشتغال با تمرکز بر رفع موانع کسب و کار، کاهش هزینه تولید و مبادله و اتکاء بر پیشران‌های اقتصاد را عنوان کرد.

شیخی  در پایان تاکید کرد: اصلاح نظام مالیاتی از محور‌های اساسی برنامه وزیر پیشنهادی اقتصاد جهت تحول اقتصادی در کشور  است که در این جلسه به آن پرداخته شد. وزیر پیشنهادی اقتصادی تاکید داشت که ثبات بودجه و تأمین کالا‌ها و خدماتی که دولت در اختیار جامعه قرار می‌دهد و همچنین کنترل تورم در گرو تأمین درآمد‌های مطمئن و پایدار برای دولت است. علاوه بر این برنامه‌هایی برای جلوگیری از فرار مالیاتی گسترده، تمکین مالیاتی، جداسازی بودجه از درآمد‌های نفتی و افزایش پایدار درآمد‌های عمومی ارائه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار