مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از کشت گیاهان دارویی در ۶۰۰ هکتار از مراتع استان خبر داد.

رضایی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: از ابتدای سال تاکنون در ۶۰۰ هکتار از مراتع استان گیاه دارویی کشت شده است که به علت خشکسالی سطح زیر کشت گیاهان دارویی در مقایسه با پارسال کاهش داشته است.

او افزود: پارسال سطح زیر کشت گیاهان دارویی ۵ هزار و ۶۴۷ هکتار بوده است که از این سطح ۲ هزار و ۵۰۵ تن گیاه دارویی برداشت شده است.

رضایی اظهار کرد: بیشترین سطح زیر کشت گیاهان دارویی متعلق به شهرستان سرایان با ۸۲۹ هکتار است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون ۸۰۰ گونه گیاهی در استان شناسایی شده که عمده گیاهان دارویی شامل خاکشیر، زیره سبز، انواع آویشن، نعناع، زنیان، به لیمو، نعناع فلفلی، مریم گلی، زوفا، اسطخودوس، چای ترش، زرین گیاه، رزماری و آنغوزه است.

او با اشاره به تأثیر خشکسالی بر تولید گیاهان دارویی ادامه داد: امسال تولید خاکشیر و زیره سبز کاهش چشمگیری داشته است و همچنین به علت خشکسالی محصول آنغوزه از مراتع استان برداشت نشده است.

رضایی با اشاره به اینکه ۹۱ طرح برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند بیان کرد: تاکنون ۱۰ میلیارد ریال از این تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امروزه مزایای فراوان گیاهان دارویی و ضرر و زیان کمتر آن نسبت به دارو‌های شیمیایی موجب توجه و مصرف بیشتر این گیاهان شده است و همچنین افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی کمک خوبی به توسعه صادرات غیر نفتی داشته است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.