محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان پایان جنگ در افغانستان را اعلام کرد و به تمامی باشندگان و همسایگان قول امنیت داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در گفت‌وگویی با شبکه خبری الجزیره عنوان کرد که جنگ در افغانستان به پایان  یافته و نوع و شکل حکومت آینده به زودی مشخص خواهد شد.

محمد نعیم با اعلام پایان جنگ در افغانستان اطمینان داد که هیچ یک از دیپلمات‌های خارجی و سفارتخانه‌ها هدف حمله طالبان قرار نخواهند گرفت و این گروه، امنیت را برای شهروندان و نهاد‌های دیپلماتیک ایجاد می‌کند.

وی گفت: «ما آماده گفتگو با تمام شخصیت‌های افغان هستیم و حفاظت‌های لازم را تضمین می‌کنیم.»

نعیم عنوان کرد که کسی روی فرار اشرف غنی حساب نمی‌کرد و حتی افراد نزدیک به وی نیز چنین انتظاری نداشتند.

سخنگوی طالبان افزود: «ما به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که از افغانستان دیگران را هدف قرار دهند و همچنین نمی‌خواهیم به دیگران آسیب برسانیم. ما در امور دیگران دخالت نمی‌کنیم و در ازای آن، به دیگران نیز اجازه نمی‌دهیم که در امور ما دخالت بکنند.»

از سویی دیگر، سهیل شاهین، مذاکره کننده گروه طالبان در قطر نیز گفته است که این گروه به هدف تشکیل یک "حکومت باز و همه شمول اسلامی" در افغانستان مذاکرات را برگزار می‌کند.

آقای شاهین به اسوشیتدپرس گفته است که تمرکز این گروه روی "تامین امنیت شهر کابل، املاک و عزت مردم است تا آنان آسیب ندیده و کشته نشوند. "

این در حالیست که روز گذشته، اشرف غنی به همراه تعدادی دیگر از مقامات حکومتش افغانستان را ترک کردند. غنی در پیامی گفته بود که به منظور جلوگیری از خونریزی، کشور خود را ترک کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.