مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: قبل از تاسوعا و عاشورای حسینی، مرغ بیشتر از نیاز روزانه استان کشتار و روانه بازار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدرضا رئیسی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: هماهنگی لازم با دستگاه‌های متولی انجام شده است تا قبل از تاسوعا و عاشورای حسینی، مرغ بیشتر از نیاز روزانه استان کشتار و روانه بازار شود.

او افزود: به منظور ساماندهی بازار مرغ و جلوگیری از کمبود این محصول پروتئینی در استان نشست مشترکی با دستگاه‌های مرتبط برگزار و مقرر شد تا علاوه‌بر کشتار بیشتر مرغ گرم، مقداری مرغ منجمد هم در بازار تزریق شود.


بیشتر بخوانید


رئیسی اضافه کرد: به سبب تعطیلی روز تاسوعا و عاشورای حسینی و تعطیلی کشتارگاه‌ها مقرر شد تا در روز دوشنبه ۸۵ تن و در روز سه شنبه ۹۵ تن مرغ در استان کشتار و در بازار عرضه شود تا مصرف‌کنندگان تا پایان هفته با کمبودی در این خصوص روبرو نشوند.

او با بیان اینکه روزانه مرغ متناسب با نیاز استان کشتار می‌شود ادامه داد: کمبودی در این خصوص در استان وجود ندارد، اما از آنجا که مرغ موجود در تعدادی مرغداری‌های استان به وزن استاندارد برای کشتار نرسیده است برنامه‌ریزی شد تا با جابه جایی سهمیه مرغداری‌ها از بروز کمبود در بازار استان جلوگیری شود.

رئیسی، اولویت نخست عرضه گوشت مرغ در استان را تامین نیاز خانوار‌ها اعلام کرد و گفت: پس از تامین نیاز مردم، رستوران‌ها و اغذیه‌سرا در اولویت دریافت گوشت مرغ قرار دارند.

او از تشدید نظارت بازرسان بر بازار استان برای تداوم خدمات‌رسانی اصناف گروه شغلی یک خبر داد و افزود: در همین خصوص نانوایی‌ها عصر تاسوعا و روز عاشورا تعطیل هستند، اما در سایر روز‌های هفته متناسب با برنامه کاری خود باید فعال باشند.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: بازار مرغ ، مرغ منجمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار