قرار بود ۸ سال پیش درمانگاه شهر قاین تخصصی شود که گویا این امر هنوز اجرایی نشده و تعداد زیادی از پزشکان متخصص در این مجموعه حضور ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سال ۹۲، خبر تخصصی شدن درمانگاه شهر قاین باعث خوشحالی مردم علی الخصوص بیمه شدگان تأمین اجتماعی شد.

گویا این امر فقط روی کاغذ اجرایی شده و هنوز مردم از دریافت خدمات تخصصی درمانی محروم اند.

یکی از شهروندان قاینی می‌گوید: با اینکه تحت پوشش بیمه هستیم، بسیاری از اعمال پزشکی را باید به صورت آزاد دریافت کنیم و گفته می‌شود که این خدمات تحت پوشش بیمه قرار ندارد.

او ادامه می‌دهد: این مرکز درمانی از وجود پزشکان متخصص محروم است؛ مثلا یک متخصص برای انجام سونوگرافی ندارد.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از شهروندان هم که به همراه دو کودک خود به مرکز آمده بود، از نبود پزشک متخصص برای اطفال، زنان، ارتوپد و سونوگرافی گله کرد.

گویا علاوه بر نبود پزشک، مشکل دیگری هم در این درمانگاه وجود دارد.

کم بودن فضای فیزیکی این درمانگاه باعث شده تا شلوغی در اینجا زیاد شود که این امر در شرایط همه گیری کرونا جلوه خوبی ندارد و حتی بدون وجود کرونا، باید فضای بیشتری در اختیار بیماران و مراجعان قرار گیرد.

پزشکان به زودی می آیند

فیروزی مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی در پاسخ به گلایه مطرح شده گفت: در سال ۹۶ کلنگ ساخت یک پلی کلینیک در مجاورت این مرکز درمانی در حضور رئیس وقت سازمان تأمین اجتماعی کشور به زمین خورد.

او افزود: قرار بود تا یک سال، عملیات اجرایی این مرکز آغاز شود.

فیروزی عنوان کرد: در صورتی که این مرکز افتتاح می‌شد، بسیاری از مشکلات مطرح شده وجود نداشت.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون حتی واگذاری زمین هم انجام نشده است و در صورت واگذاری زمین، عملیات اجرایی این ساختمان آغاز خواهد شد.

او در خصوص کمبود پزشک گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که با دانشگاه علوم پزشکی منعقد شده است، شرایط استقرار تمام وقت پزشکان متخصص تحت نظر دانشگاه در مراکز درمانی تأمین اجتماعی فراهم می‌شود.

فیروزی اظهار کرد: امکانات فیزیکی برای حضور پزشکان متخصص فراهم شده است و تنها منتظر حضور آن ها هستیم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار