کارشناس امور خیریه و فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۴ مورد وقف در استان انجام شده است.

مهدی طاهری کارشناس امور خیریه و فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در محرم امسال تاکنون یک مورد وقف داشته‌ایم که در حوزه مسجد بوده است.

او اضافه کرد: از ابتدای سال تا الان ۲۴ مورد وقف در استان اصفهان انجام شده است. به طور کلی ما هر سال باید ۱۰۰ وقف داشته باشیم به‌طور مثال سال گذشته ۹۷ وقف انجام شد.

کارشناس امور خیریه و فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار کرد: بیشتر وقف‌ها به صورت فردی صورت می‌گیرد، اما هرسال همه استان‌ها برای وقف گروهی سهمیه‌ای دارند که به آن وقف مشارکتی می‌گویند، وقف مشارکتی یعنی ما براساس هدفی اجتماعی، فرهنگی یا مذهبی تصمیم به وقف میگیریم و با کمک مردم مکانی را در این راستا خریداری می‌کنیم و مردم هر مبلغی را که بخواهند می‌توانند اهدا و در وقف گروهی مشارکت کنند.
طاهری افزود: سال گذشته یک سهمیه برای وقف مشارکتی داشتیم که با کمک مردم مکانی را خریداری کردیم و هنوز در حال اجرای پروژه هستیم و امسال هم نیز یک سهمیه داریم.
او اظهار کرد: اگر بخواهیم یادمان در دنیا باقی بماند بهتر است تا کمی از ثروت خود را وقف کنیم، بعضی از افراد هم که توانایی وقف فردی را ندارند می‌توانند به صورت مشارکتی با ما همکاری داشته باشند.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.