تاکید حزب الله لبنان بر تشکیل سریع دولت این کشور در پی وقوع فاجعه عکار

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای ضمن تسلیت در پی وقوع فاجعه عکار بر تشکیل سریع دولت این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، جنبش حزب الله لبنان در پی وقوع فاجعه انفجار تانکر حامل سوخت در منطقه التلیل شهر عکار لبنان، بیانیه‌ای صادر و تسلیت خود را به مردم عکار و روستا‌های آن در شمال لبنان و خانواده‌های قربانیان انفجار تانکر سوخت در سحرگاه روز یکشنبه ابراز کرد.

این جنبش در این بیانیه ضمن ابراز امیدواری از این امر که شاید این فاجعه ملی انگیزه‌ای قوی برای تسریع تشکیل دولت باشد، آورده است: حزب الله عمیق‌ترین تسلیت و همدردی خود را با فرماندهی ارتش، مردم منطقه عکار و روستا‌های آن و خانواده شهدای انفجار یک تانکر سوخت در منطقه عکار از جمله غیرنظامیان و نظامیان، اعلام می‌کند و از خداوند می‌خواهد، شهدا را بیامرزد و به خانواده‌های آن‌ها صبر و آرامش ببخشد و به مجروحان شفای عاجل دهد.

در ادامه این بیانیه حزب الله ضمن تاکید بر ضرورت همبستگی و انسجام مردم لبنان برای عبور از سختی‌ها و مشکلات این کشور، آورده است: براین امر امیدواریم که این فاجعه ملی در حقیقت به انگیزه‌ای قوی بمنظور تسریع در تشکیل دولتی تبدیل شود که دروازه‌ای برای خروج لبنانی‌ها از بحران‌های خطرناکی باشد.

صبح روز یکشنبه بسیاری از رسانه‌های لبنانی از وقوع انفجار یک تانکر سوخت حاوی مازوت در التلیل واقع در منطقه عکار در شمال لبنان و کشته و زخمی شدند تعدادی از مردم لبنان خبر دادند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان نیز در سخنانی در واکنش به انفجار مخزن سوخت در شمال لبنان، اعلام کرد که، آنچه در عکار اتفاق افتاد برای همه غم‌انگیز و دردناک است.

وی افزود: درباره شرایط حادثه عکار باید تحقیقات انجام شود.

سید حسن نصرالله ادامه داد: حزب‌الله مؤسسات و توانایی‌های خود را در خدمت مردم لبنان در عکار قرار داد. باید از آنچه اتفاق افتاده درس گرفت تا از تکرار آن در جا‌های دیگر جلوگیری شود.

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان تاکید کرد: مقامات سیاسی به جای اینکه برای التیام زخم‌ها با هم همکاری کنند، در حال اتهام‌پراکنی، توهین و بهره‌برداری سیاسی هستند. این حادثه باید عامل تعیین کننده‌ای برای افرادی باشد که دولت تشکیل می‌دهند، زیرا این کشور دیگر قدرت ندارد.

در حال حاضر نجیب میقاتی، مأموریت تشکیل کابینه در لبنان را برعهده دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عکار ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار