مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت:طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا، بیشتر برنامه‌های فرهنگی و هنری محرم امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد حسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت:با توجه به شرایط پیک پنجم بیماری کرونا و مصوبات ستاد مقابله با کرونا، بیشتر برنامه‌های فرهنگی و هنری محرم امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: از آنجایی که قزوین به عنوان یکی از قطب‌های تعزیه کشور است، با هماهنگی‌های صورت گرفته امسال اجرای برنامه‌های تعزیه و شبیه خوانی توسط گروه‌های تعزیه در فضای باز و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در طول ایام محرم و صفر در اقصی نقاط استان را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برنامه رونمایی و معرفی کتب عاشورایی، شب شعر و محافل ادبی عاشورایی، تشکیل کارگروه امر به معروف و نهی از منکر، فضا سازی محوطه ادارات و مجتمع‌های تحت پوشش در کل استان، تولید و نشر محتوای اصیل معارف عاشورایی در فضای مجازی، طراحی و نقاشی و ورکشاپ با موضوع محرم، ترویج گسترش نذر فرهنگی، بازدید از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، نذر کتاب و اهدا کتاب به مناطق محروم، پویش‌های فرهنگی و هنری و مسابقات کتابخوانی، پویش مسابقه عکاسی، نمایشگاه‌های عکس و ملزومات فرهنگی و هنری از جمله برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در طول ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در سطح استان می‌باشد.

اسماعیلی در ادامه در خصوص برنامه‌های قرآنی ویژه این ماه گفت: با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه برنامه‌های متعدد قرآنی در این ایام تدارک دیده شده که برپایی محافل انس با قران، مسابقات قرآنی، کتابت قرآن و مشق آیات و پویش‌های قرآنی از جمله این برنامه هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌قزوین در پایان با اشاره به ایام ماه محرم و تأثیر گذاری فضای معنوی این ماه خاطرنشان کرد: هنرمندان قزوینی و انجمن‌های فرهنگی هنری در رشته‌های مختلف نیز در ایام محرم برنامه‌های خود را با این عنوان برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار