جزئیاتی جدید از پردازنده پرچمدار اینتل

به تازگی اطلاعاتی درباره پردازنده جدید نسل دوازدهم شرکت اینتل منتشر شد که نشان می دهد این پردازنده بسیار قدرتمند است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از یوزر بنچ مارک؛ شرکت تراشه سازی اینتل در حال آماده شدن برای معرفی نسل دوازدهم از پردازنده‌های Core این شرکت به نام Alder Lake است و به تازگی یکی از نمونه‌های قدرتمند این سری پردازنده Core i9-12900K در دیتابیس UserBenchmark دیده شده است.


بیشتر بخوانید


جزئیاتی درباره پردازنده جدید نسل دوازدهم اینتل

هنوز برای این پردازنده نام مشخصی در نظر گرفته نشده است، اما با وجه به مشخصاتش ممکن است پردازنده مخصوص دسکتاپ Core i9 باشد. این پردازنده جدید و قدرتمند ۱۶ هسته دارد که ۸ هسته مبتنی بر Golden Cove و ۸ هسته دیگر بر معماری Goldmont مبتنی است. این طراحی به معنی وجود ۲۴ رشته است که ۱۶ رشته مربوط به هسته‌های قدرتمند و ۸ رشته دیگر مربوط به هسته‌های کم مصرف خواهد بود.

هنوز نمی‌توان درباره فرکانس این پردازنده نظر داد و این مدل پردازنده پرچمدار نسل دوازدهم اینتل در این بنچمارک فرکانس پایه ۱.۸۰ گیگاهرتز و فرکانس بوست ۳.۶۵ گیگاهرتز دارد. البته پیش بینی می‌شود که نمونه نهایی فرکانس بالاتری داشته باشد. میزان کش ۱۰ هسته در تصویر زیر نشان داده شده و در همین تصویر ۸ هسته قدرتمند جداگانه در نظر گرفته شده است و ۴ هسته کم مصرف را یک هسته در نظر گرفته، بنابراین در این تصویر ۱۰ هسته می‌بینیم. مجموعا هر هسته قدرتمند ۳ مگابایت کش L3 دارد و حافظه کش هسته‌های کم مصرف هم به ۳ مگابایت می‌رسد. در مجموع دسکتاپ Core i9-12900K اینتل، ۳۰ مگابایت حافظه کش L3 دارد.

پردازنده پرچمدار اینتل ۱۶ هسته و ۳۰ مگابایت حافظه کش دارد

گفتنی است که در این بنچمارک از پلتفرم دسکتاپ اچ‌پی با نام OMEN 45L استفاده شد و از آن در ویندوز ۱۰ استفاده می‌شود و ۱۶ مگابایت رم DDR-3200 دارد. می‌شود گفت پردازنده‌های Alder Lake ممکن است با رم DDR4 و DDR5 سازگار باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار