معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورتی که سقف اعتباری در نظر گرفته شده برای وام ودیعه مسکن پُر نشود، مستاجران نیمه دوم سال هم می‌توانند ثبت نام کنند.

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ثبت نام برای وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه حتی برای کسانی که قراردادشان در نیمه دوم سال است، گفت: اختلالی از چند ماه پیش در سامانه املاک و اسکان به وجود آمده بود و مشکلی در بحث ارتباطات با بانک‌ها ایجاد شده بود که سعی کردیم در همان روز‌های ابتدایی مشکل را رفع کنیم.

او ادامه داد: پیش از این ارتباط ساختاری با نظام بانکی از جمله ۱۵ بانک و موسسه مالی و اعتباری وجود داشت و با تلاشی که صورت گرفت این مشکل ارتباطی برطرف شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت طرح اقدام ملی مسکن همزمان اطلاعات خود را تکمیل کنند و نام بانک و شعبه آن را انتخاب کنند، افزود: تمامی مشکلات در حال حاضر برطرف شده و از امروز به صورت رسمی در رسانه هم این مورد را انتخاب کنند.

محمود زاده بیان کرد: ثبت نام تا پایان شهریور ماه تمدید شده و تمامی متقاضیان در هر بازه زمانی که قرارداد دارند، می‌توانند ثبت نام کنند به شرطی که در سال گذشته وام ودیعه مسکن دریافت نکرده باشند.

او اظهار کرد: تا زمانی که سقف اعتباری که در نظر گرفتند، پر نشود این امکان برای ثبت نام متقاضیان وجود دارد به طور مثال کسانی که قرارداد آن‌ها در آذر و آبان ماه است هم می‌توانند ثبت نام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰۰ هزار نفر از کسانی که اطلاعات خود را بارگذاری کردند، می‌توانند شعبه بانک را انتخاب کنند.

او گفت: برای دریافت تسهیلات در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و متقاضیان در صورتی که اطلاعات بانکی و مدارک خود را تکمیل کنند می‌توانند وام را دریافت کنند.

براساس این گزارش تاکنون حدود ۷۵۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند و سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلانشهر‌ها (شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهر‌های مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهر‌ها ۲۵ میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

مکان مبلغ تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن
تهران ۷۰ میلیون تومان
سایر کلانشهر‌ها (شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهر‌های مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان
سایر شهر‌ها ۲۵ میلیون تومان

متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند. چنانچه متقاضیان تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانک برای تکمیل مدارک خود و ضامن‌ها اقدام نکنند، نسبت به رد درخواست آنان اقدام می‌شود.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
تمام مدارک راآماده کرده وتحویل بانک دادم،حتی ضامنهاامضاءزدندامابانک درآخربه تاریخ قراردادگیردادکه تاریخ آن ۱۳۹۹/۱۲/۱۶وتعلق نمی گیرد،درحالیکه درسایت ثبت نام ودیعه مسکن تاریخ ۱۳۹۹/۷/۱برای قراردادهامعتبراست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
چرا دولت به دادمزدم نمیرسه من 4ساله تویک اپارتمان مستا جرم به خاطر پول بنگاه هر سال ندهم پشت اجاره نامه ام رو صاحب خونم پشت نویس میکرد ومهره بانگاه میزنم رفتم برای وام مستاجری میگن باید اجاره نامه جدید بنویسی من شوهرم باز نشسته ارتش هست من اگر این کار رو بکنم باید هر سال 500هزار به املاکی بدهم واجار نامه جدید بگیرم چرا دولت به داد ما مستلجرها نمیرسه همه اش سنگ جلو پای ما مستاجرها میندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
سلام. این چه طرحی که بندهاش مشکل نداره،اول باید ضامن داشته باشی دوم باید بدهی بانکی نداشته باشی آقا چرا مردمو سرکار میذارین خب وعده ندین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
سلام، بنده حایز شرایط این وام شدم، نام شعبه یکی از بانک های ملی را انتخاب کردم، اما وقتی به بانک مراجعه کردم، متاسفانه به بنده اعلام شد، هیچ گونه بخشنامه ای برای پرداخت این وام صادر نشده است.درتاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۳ بوده و گفتند هفته از یک بار تماس بگیر ببین بخش نامه آمده یا خیر.
انقدر خبرهای غیر واقعی را انتشار ندهید.
محمد از تهران
Iran (Islamic Republic of)
سید از کرمان
۰۹:۱۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
سلام، بنده حایز شرایط این وام شدم، نام شعبه یکی از بانک های ملی را انتخاب کردم، اما وقتی به بانک مراجعه کردم، متاسفانه به بنده اعلام شد، هیچ گونه بخشنامه ای برای پرداخت این وام صادر نشده است، به بانک صادرات مراجعه کردم، باز با همین حرف مراجعه شدم، از دو هفته مهلت به بنده، یک هفته اش به همین راحتی رفت، به ساختمان شماره ۲ وزارت راه شهرسازی تماس گرفتم، بعد از ۵ ساعت پشت خط بودند، جوابی نگرفتم، خواهشمندم پیگیر موضوع شوید، با تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
قانون خانه های خالی چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
مشیری
۱۷:۳۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
قانونگذاران چند تا چند تا خونه دارن و یا در زمینه ساخت و ساز فعالیت میکنن ، اونوقت شما انتظار دارید قانون خانه های خالی اجرا بشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
سلام خیلیا مشکل ضامن دارن مثل من چرا این وامو زنجیرای نمیکنن مثل وام ساخت ساز ..همه مشکل دارن برای ضامن
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا بخشی زاده
۰۰:۱۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
ضامن باید کارمند باشد
Iran (Islamic Republic of)
جلال قهرمانی
۲۳:۴۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
سلام من پارسال وام ودیعه اجاره بها مسکن برداشتم امسال هم میتونم برداشت کنم ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
محسن تسلیمی
۲۰:۴۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
سلام ، من به بانک ملی مراجعه کردم جواب دادند که هنوز دستور صادر نشده و بانک رفاه هم جواب داد که چون خصوصی هستند وامی پرداخت نمی کنند ، لطفا اگر مقدور است بانکهایی که پرداخت وام دارند را اعلام نمایید . چون با این وضعیت بازهم به کسی پرداخت نخواهد شد .
آخرین اخبار