معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از پیشکسوتان هشت سال دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس مورد تکریم قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سلیمان پاکزاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد در جلسه برنامه ریزی هفته دفاع مقدس این شهرستان اظهار کرد: دوران دفاع مقدس و رشادت شهیدان و مردم در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی مایه شگفتی کل جهان بود و عظمت و بزرگی مردم شهید پرور این کشور برای تمام جهان دوباره ثابت شد.

وی با بیان اینکه زنده نگهداشتن یاد شهیدان و تجلیل از پیشکوستان آن دوران کمترین کاری است که باید انجام داد، افزود: قدردانی همه این خانوار‌ها در یک روز با توجه به وضعیت مقابله با کرونا از لحاظ مکان و زمان مقدور نیست و برنامه ریزی خواهد شد تا در طول این هفته و همچنین در قبال سایر برنامه‌های جانبی از آن‌ها قدردانی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد اذعان کرد: برنامه شاخص این هفته با حضور تعدادی از پیشکسوتان در ورزشگاه آزادی مهاباد و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به طوری که درخور شان و جایگاه رزمندگان دفاع مقدس باشد، برگزار خواهد شد.

پاکزاد اضافه کرد: سپاه، ارتش و اداره بنیاد شهید باید اسامی این ۲ هزار و ۷۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس را برای تجلیل در اختیار ستاد هماهنگی هفته دفاع مقدس قرار دهد.

تجلیل از ۲ هزار و ۷۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس در مهاباد

وی با بیان اینکه امسال آذین بندی و زیبا سازی چهره شهر به مناسبت دفاع مقدس باید جلوه بیشتری داشته باشد، گفت: برگزاری رژه موتوری، غبارروبی مزار شهدا و حرکت‌های نمایشی و نمایشگاه عکس شهیدان از جمله برنامه‌های جانبی این هفته خواهد بود.

در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی، جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد؛ به همین مناسبت در تقویم جمهوری اسلامی اسلامی ۳۱ شهریور تا ۶ مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

تیپ ۳۶۴ شهید نصیرزاده ارتش در مهاباد جمعی لشکر پیاده ۶۴ ارومیه است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در دوران دفاع قدس ۷۵۰ شهید در راه دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم نظام کرده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.