در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحدی، روی پله یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل بورس تهران امروز (یکشنبه ۲۴ مرداد ماه) در ابتدای معاملات با رشد ۱۷۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحدی قرار گرفت و در نهایت شاخص کل بورس با رشد ۱۹ هزار و  ۱۹۷ واحدی، روی پله یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۵ هزار و ۵۰۱ میلیارد تومان رسید. «شستا»، «فارس» و «شپنا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «سپید»، «برکت» و «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.


شاخص هم وزن نیز با رشد ۵ هزار و ۶۲۵ واحدی، روی پله ۴۲۸ هزار و ۲۲۳ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۸ میلیارد و ۸۶۰ میلیون سهم به ارزش ۵ هزار و ۵۰۱ میلیارد تومان رسید.

رشد ۲۵۰ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص کل فرابورس هم با رشد ۲۵۰ واحدی روی پله ۲۱ هزار و  ۵۵۷ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۳۲۲ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های شستا، فارس و شپنا به ترتیب با ۱۴۰۹.۱، ۱۳۵۲.۷۹ و ۱۱۳۱.۲۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد پرس، وسرضوی و برکت با ۵۵۵.۲۱، ۲۱۷.۰۸ و ۱۹۸.۵۶ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های کگهر، آریا و هرمز به ترتیب با ۴۷.۹۴، ۳۰.۰۱، ۲۹.۱۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد دماوند، دی و مارون با ۵.۱۷، ۴.۴۵ و ۴.۲۹ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۷۴۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد، گروه  فلزات اساسی و شیمیایی و فرآورده های نفتی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های خزر، تاصیکو و لپارس بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های وسکرشا، کدما و خفنربیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های اپرداز، فرابورس و شاروم بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های کتوکا، سدبیر و غگلستا بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های سپید، کنور و کالا و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های غدام، کدما و سنیر در بورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید را شرکت‌های مدیریت، سمگا و وهامون، بیشترین عرضه فروش را نماد‌های کمرجان، ثالوند و کتوکا در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های خساپا، خودرو و کمند بیشترین حجم معامله و نماد‌های پالایش، کمند و شپنا بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.



همچنین نماد‌های دی، کرمان و سپیدما بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۳۱۴، اراد۲۱۴ و اراد ۳۲۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار