مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: پویش ملی نذر خون از ابتدای محرم تا اربعین برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، بابک پاکدل، مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: شهروندان گیلانی برای اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی می‌توانند به ۱۱ مرکز ثابت و سیار اهدای خون در استان مراجعه کنند.

او افزود: پویش ملی نذر خون در گیلان، همزمان با دیگر استان‌ها در ۹ شهر رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، بندرانزلی، تالش، فومن، آستارا و آستانه اشرفیه در روز تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ۸ تا ۲۰ با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه این پویش به علت شیوع کرونا از ابتدای محرم تا اربعین برگزار می‌شود، اظهار داشت: برای جلوگیری از تجمع مردم در پایگاه‌های انتقال خون، شهروندان می‌توانند اهدای خون را به روز‌های دیگر محرم و صفر به تعویق بیندازند.

پاکدل ادامه داد: به غیر از پایگاه انتقال خون ثابت شهر رشت، واقع در خیابان آزادگان، یک واحد سیار خونگیری، واقع در میدان یخسازی و اتوبوس انتقال خون، واقع در میدان شهرداری یا میدان شهدای ذهاب این شهر، برای دریافت خون نیکوکاران رشتی آمادگی دارند.

او با اشاره به لزوم شرایط مناسب جسمی برای اهدای خون تصریح کرد: برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، دستورالعمل‌های بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون به دقت رعایت می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.