سخنگوی وزارت خارجه جمهوری ازبکستان گفت سفارت ما در کابل و سرکنسولگری آن در مزار شریف به کار خود ادامه می‌دهند و کارکنان در محل فعالیت خود مستقرند.

به گزارش گروه بین الملل  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری ازبکستان اعلام کرد: سفارت ازبکستان در کابل و سرکنسولگری آن در مزار شریف به طور عادی به کار خود ادامه می‌دهند و کارکنان آن نیز در محل فعالیت خود مستقر هستند.

کابل ژانوف، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری ازبکستان امروز (یک‌شنبه) به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: در حال حاضر، سفارت جمهوری ازبکستان در کابل و سرکنسولگری در مزارشریف همچنان فعال هستند.

پیشتر، نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در افغانستان گفت: پناه دادن موقت به افغانستانی هایی که با نظامیان آمریکایی همکاری کرده اند، یک موضوع بسیار جدی و حساس برای ازبکستان بوده و نمی توان در خصوص آن فورا تصمیم گرفت.

ارگاشیف افزود: ازبکستان کنوانسیون سال ۱۹۵۱ میلادی درباره وضع پناهجویان را امضا نکرده و قوانین داخلی این کشور نیز در خصوص اعطای پناهندگی به شهروندان خارجی صراحت ندارد.

نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در افغانستان گفت: «بنابراین با در نظرداشت عوامل خارجی و داخلی، هیچ زمینه قانونی و عملی برای پناه دادن افغانستانی هایی که با آمریکا همکاری کرده اند، در خاک ما وجود ندارد.»

اوضاع در افغانستان نا آرام است و طالبان تاکنون مراکز ۲۶ ولایت را در این کشور به تصرف خود در آورده است بر این اساس برخی از کشورها سفارت‌های خود را در کابل را تخلیه کردند. 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار