مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت:

اخذ مجوز مصرف اسپایکوژن به شرط تایید نتایج فاز سوم/ مطالعه بالینی در حال انجام است

جهانپور گفت: با انتقال تکنولوژی ساخت واکسن اسپایکوژن از استرالیا به ایران، مراحل تولید این واکسن با اخذ مجوز‌های لازم انجام خواهد شد.

کیانوش جهانپور، مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به واکسن‌های در دست اقدام و مطالعات بالینی آنها در کشور اظهار کرد: در حال حاضر اقدامات خوبی در زمینه تولید واکسن در کشورمان شده است.

او افزود: واکسن برکت که از پلت فرم ویروس کرونای غیر فعال شده در آن استفاده شده است با اخذ مجوز اضطراری در حال تولید و تزریق است.

جهانپور ادامه داد: واکسن اسپایکوژن تولید مشترک ایران و استرالیا و همکاری یک شرکت بخش خصوصی فعال در حوزه بیوتکنولوژی است. فاز اول مطالعه بالینی این واکسن در کشور استرالیا انجام شده و خوشبختانه نتایج خوبی در این مرحله کسب شده است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت بیان کرد: با انتقال تکنولوژی ساخت واکسن اسپایکوژن به ایران، فاز دوم این واکسن در کشور انجام شده و تولید واکسن اسپایکوژن در ایران با اخذ مجوز‌های لازم انجام خواهد شد. هم اکنون فاز سوم مطالعه واکسن اسپایکوژن در حال انجام است.

او تاکید کرد: با توجه به کم عارضه بودن واکسن اسپایکوژن و کارایی آن همچنین با بررسی اثر بخشی واکسن که در فاز سوم مشخص خواهد شد، امیدواریم به زودی مجوز مصرف اضطراری صادر شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: واکسن پاستوکووک که تولید مشترک ایران و کوباست اولین واکسن نو ترکیب در دنیا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار