مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: احداث زیرساخت‌های اردوگاه گردشگری تنگ ماغر شهرستان بهمئی با اعتبار ۶۲ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مجید صفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از مراحل آغاز به کار احداث زیرساخت‌ های اردوگاه گردشگری تنگ ماغر بهمئی از تخصیص ۶ میلیارد و دویست میلیون ریال برای ساماندهی مرحله دوم این اردوگاه خبر داد و گفت: این اعتبارات از محل طرح‌ های جهش تولید سال ۹۹ به ۹ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری اختصاص‌یافته بود و هم اکنون کار عملیاتی این طرح آغاز شده است.

صفایی با بیان اینکه اعتبار ۶۲ میلیارد ریالی برای اولین بار به توسعه گردشگری شهرستان بهمئی اختصاص یافته است، ادامه داد: از این مبلغ ۳۰ میلیارد ریال اعتبارات دولت از محل تملک دارایی است که خوشبختانه در بودجه امسال از محل جهش تولید اعتبارات خوبی به زیر ساخت‌های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

او ایجاد اشتغال، رونق صنعت گردشگری و افزایش زیرساخت‌های گردشگری را از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره‌کل برشمرد و ادامه داد: ۳۲ میلیارد ریال دیگر قرار است از طریق تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذار پرداخت شود.

صفایی از واگذاری هفت اردوگاه گردشگری استان به بخش خصوصی خبر داد و گفت: این اردوگاه‌ها با چشم‌انداز توسعه گردشگری به‌ صورت ۲۰ ساله به بهره‌بردار بخش خصوصی واگذار شد.

مجتبی صلاحی نژاد رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بهمئی گفت: طرح اقامتگاه تفریحی ـ رفاهی تنگه ماغر بهمئی با امکانات رفاهی، بهداشتی و چشم انداز‌های طبیعی به بخش خصوصی واگذار شد.

صلاحی نژاد افزود: واگذاری اقامتگاه ها، مراکز گردشگری و تفریحی زیر نظر این سازمان در صورت داشتن متقاضی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

او ادامه داد: با پیشنهاد میراث فرهنگی بهمئی و مطالعه و بررسی کارشناسان اداره کل، دو منطقه گردشگری برم الوان و تنگ ماغر برای احداث اردوگاه و اقامتگاه‌ های تفریحی ـ رفاهی مورد توجه قرار گرفت.

صلاحی نژاد گفت: در حال حاضر اردوگاه تفریحی - رفاهی ماغر، واقع در تنگه توریستی ماغر، بیش از ۹۰درصد پیشرفت کاری دارد که اداره کل میراث فرهنگی قصد دارد این اردوگاه را همانند اقامتگاه برم الوان به بخش خصوصی واگذار کند.

او اضافه کرد: در این اردوگاه تفریحی ـ رفاهی، پارکینک مخصوص خودرو، برج روشنایی مناسب، آلاچیق، کباب پز، منبع ذخیره آب، سکو‌های نشیمن خانواده، جایگاه‌های ویژه آبخوری و سرویس بهداشتی مناسب ساخته می‌شود.

صلاحی نژاد بیان کرد: اطراف اقامتگاه به صورت کامل حصارکشی و یک برج نور در محوطه آن احداث می‌شود تا گردشگران در کنار امکانات رفاهی و امنیت کافی، از چشم انداز‌های طبیعی تنگه زیبای ماغر استفاده کنند.

این تنگه توریستی در ۱۵ کیلومتری شهر لیکک، مرکز شهرستان بهمئی و در مسیر جاده آسفالت ارتباطی بهمئی به شهرستان لنده واقع شده که در ایام پایانی زمستان و اوایل تابستان سرسبز و خرم است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.