حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی گفت: در شرایطی قرار گرفته‌ایم که باید از برخی خواسته‌های قلبی و اعتقادی در محافل عزاداری چشم‌پوشی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام رضا عزت،معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور، با حضور در خانه سادات خوشرو در محله قدیمی شهر کرمان، اخلاص را عامل اصلی در دوام و بقای روضه‌های سادات خوشرو عنوان کرد و گفت: عزاخانه حسینی سادات خوشرو با ظرفیت مردمی که در اختیار دارد، توانسته دل‌های مردم را نسبت به سیره علمی و عملی معصومین (ع) جذب کند.

حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی ضمن حضور در مراسم عزاداری بیت حسینی سادات خوشرو، با حجت الاسلام سیدمحمد خوشرو از خانواده سادات خوشرو، دیدار و از اقامه شعائرالله در شرایط خاص کرونایی با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی و توجه به حفظ سلامت مردم قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی با تاکید براینکه قشر مذهبی معتقد به حفظ شعائرالله همراه با رعایت ضوابط از نگاه عقل‌گرایانه است، افزود: امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که باید از برخی خواسته‌های قلبی و اعتقادی در محافل عزاداری چشم‌پوشی کنیم و امیدواریم امسال با شور جوانانه و هدایت پیر غلامان حسینی، بهترین و پربازده‌ترین مجالس عزاداری را داشته باشیم.

حجت الاسلام سیدمحمد خوشرو نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه روضه خوانی در خانه سادات خوشرو که به یک قرن پیش بر می‌گردد؛ گفت: مرحوم آقا سیدحسین خوشرو، بانی با اخلاصی که با جلب اعتماد مردم خیمه‌ای را برافراشت و میعادگاه و قبله گاهی برای مردم و پایه و اساسی برای شهر کرمان در بحث معنویت فراهم کرد.

حجت الاسلام سیدمحمد خوشرو، تعظیم شعائر الله را هدف اصلی برگزاری این مراسم عنوان کرد و افزود: نمی‌خواستیم شور حسینی که بیش از صد سال در این بیت برقرار بود، از بین برود لذا با توجه به دستورالعمل های بهداشتی و رایزنی با مسئولان امر در دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت و درمان، تصمیم بر این شد مراسم را بدون حضور جمعیت برگزار کنیم.

او تصریح کرد: از پارسال با شیوع بیماری کرونا و درگیر شدن آحادجامعه، این مراسم صرفا به صورت روضه خانگی به مدت دو ساعت از ۵ و ۳۰ تا ۷ و ۳۰ دقیقه صبح همراه با زیارت عاشورا و سخنرانی و پخش همزمان از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.

 حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور شامگاه شنبه در فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان مورد استقبال مدیران سازمان تبلیغات اسلامی استان قرار گرفت و در بدو ورود به استان، با حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، سرهنگ محمد زمانی معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله به صورت جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار