لاری گفت: دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی از بدو اجرای طرح واکسیناسیون عمومی، همکاری‌های خوبی با مرکز داشته‌اند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیماسادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته به همراه حسن زائری‌لطف مدیرکل فرهنگی این معاونت، با حضور در باغ موزه دفاع مقدس که یکی از مراکز اصلی و تجمیعی واکسیناسیون کرونا در تهران به شمار می‌رود، از روند فعالیت و مشارکت دانشجویان علوم پزشکی در اجرای طرح ملی واکسیناسیون بازدید کرد.

لاری در حاشیه این بازدید، ضمن ابراز خرسندی از مشارکت و استقبال خوب دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی پایتخت، از جمله دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی که از بدو اجرای طرح واکسیناسیون عمومی، همکاری‌های خوبی با مرکز داشته‌اند، اظهار کرد: امیدوارم با اجرای کامل طرح واکسیناسیون بتوانیم عموم مردم را در اقصی نقاط کشور واکسینه کنیم تا نگرانی‌های مردم در این خصوص مرتفع شود.

او ضمن تشکر از دانشجویان علوم پزشکی که در لباس جمعیت هلال احمر و در قالب فعالیت‌های داوطلبانه، در طرح ملی واکسیناسیون شرکت کرده‌اند، گفت: یکی از اهداف من از بازدید از مرکز واکسیناسیون باغ موزه دفاع مقدس، دیدن چهره‌های مصمم و پرانرژی شما دانشجویان علوم پزشکی است که یاریگر اجرای طرح ملی واکسیناسیون هستید.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از دانشجویان علوم پزشکی درخواست کرد، ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حفظ شیوه نامه‌های بهداشتی، به مردم ارائه خدمت کنند.

لاری تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان علوم پزشکی در فضا‌ها و محیط‌های دانشجویی، عضو کانون‌های هلال احمر هستند و طی سال‌های گذشته در قالب فعالیت‌های مختلف، همکاری‌های خوبی با این نهاد داشته‌اند.

او ادامه داد: این روزها دانشجویان علوم پزشکی در قالب اجرای طرح ملی واکسیناسیون، داوطلبانه لباس خدمت بر تن کرده‌اند.

مرکز بهداشت شمال تهران ۱۳ مرکز تجمیعی دارد

در ادامه نعمت‌الله محمدی‌نیا، رئیس مرکز بهداشت شمال تهران اظهار کرد: مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در باغ موزه دفاع مقدس از ۹ تیر امسال راه‌اندازی شده است.

او افزود: مرکز تجمیعی واکسیناسیون باغ موزه دفاع مقدس یکی از مراکز اصلی ما در ارائه خدمات به مردم در امر واکسیناسیون است که تحت پوشش مرکز بهداشت شمال تهران است. در حقیقت مرکز بهداشت شمال تهران ۱۳ مرکز تجمیعی دارد که کار واکسیناسیون عمومی در این مراکز انجام می‌شود و مرکز باغ موزه دفاع مقدس نیز یکی از بزرگترین مراکز تجمیعی تحت پوشش مرکز بهداشت شمال تهران است.

رئیس مرکز بهداشت شمال تهران بیان کرد: در این مرکز تجمیعی، روزانه حدود ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ تزریق انجام می‌شود.

محمدی‌نیا یادآوری کرد: خوشبختانه با مشارکت و تعامل خوب دستگاه‌ها و نهاد‌هایی همچون جمعیت هلال احمر، دانشجویان رشته‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دیگر دانشگاه‌ها، شاهد انجام روند واکسیناسیون عمومی مردم هستیم.

او افزود: به هر حال واکسیناسیون، امری ملی و عمومی است و صرفا مختص به حوزه بهداشت و درمان کشور نیست، برای این مهم مشارکت و تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط را می‌طلبد. ما در مسیر اجرای طرح ملی واکسیناسیون، نیازمند کمک سایر سازمان‌ها از جمله هلال احمر، دانشجویان علوم پزشکی و شهرداری بوده و هستیم.

رئیس مرکز بهداشت شمال تهران از مردم درخواست کرد: وقتی مردم در سامانه ثبت نام می‌کنند و تاریخ نوبت واکسیناسیون آن‌ها مشخص می‌شود، حتما سر نوبت مقرر به مراکز مورد نظر مراجعه کنند تا شاهد ازدحام جمعیت در این مراکز نباشیم.

او تاکید کرد: مردم در این مراکز، اصرار بر تزریق واکسن خاصی نکنند چرا که همه واکسن‌ها اثربخشی خوبی دارند. گا‌ها دیده شده است که مردم با حضور در این مراکز، اصرار دارند، واکسن مورد نظر برای آن‌ها ترزیق شود که این موارد، باعث خلل و بی‌نظمی در انجام امر واکسیناسیون می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار