معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شایعات در خصوص تزریق واکسن در کهگیلویه و بویراحمد ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمد مهدی بانشی معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به برخی شایعات در خصوص تزریق واکسن کرونا اشاره کرد که نیاز به فرهنگ‌ سازی دارد.
 
بانشی به برخی از مشکلات مربوط به واکسیناسیون در استان اشاره کرد و گفت: برای مثال در یکی از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد، مردم حاضر به تزریق واکسن نبودند چرا که ریش سفید و معتمد روستا آن‌ها را از واکسینه شدن منع کرده بود.
 
او ادامه داد: بعضی‌ها شایعه کرده اند که در واکسن کرونا تراشه‌ای وجود دارد و ممکن است در آینده منجر به سکته فرد شود که باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم انجام شود.
 
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: سالانه مرگ ۲ هزار و ۷۰۰ تن در استان به ثبت می‌رسد که بسیاری از آن‌ها ۷۰ تا ۸۰ ساله بوده و اکنون نیز روزانه تا ۶ نفر افراد کهن سال بر اثر مرگ طبیعی فوت می‌کنند که متاسفانه عده‌ای با شایعه این مرگ و میر‌ها را به واکسن ارتباط داده‌اند.
 
بانشی افزود: در یکی از شهرستان‌ها مردم را توجیه کردیم که بالاترین مقام کشور یعنی رهبر معظم انقلاب از واکسن استفاده کردند و وقتی رهبری در جلوی چشم همه مردم واکسن تزریق کرده چرا باید اسیر شایعات شویم.
 
او به موفقیتی که حاصل شد اشاره کرد و گفت: با این نوع فرهنگ سازی توانستیم تعداد متقاضیان برای دریافت واکسن در آن شهرستان را افزایش دهیم.
 
معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اقدامات بسیار خوبی که در بحث نمونه گیری در استان انجام شده افزود: وقتی در یک قلم و در آزمایشگاه ۱۵۰۰ نمونه گیری در یک روز داشته‌ایم نشان دهنده کار شبانه‌روزی و طاقت‌فرسای همکاران ما را نشان می‌دهد.
 
او همچنین به آمار بالای شیوع و ابتلا در استان نسبت به میانگین کشوری اشاره کرد و گفت: اگر درمان سرپایی نداشتیم ۴۰۰ تن تعداد بستری‌های ما بیشتر می‌شد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.