رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تنها شرط جلوگیری از ابتلا به ویروس کروناست که توجه به آن در عزاداری‌های ماه محرم بیش از پیش اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با توجه به شرایط نفس گیر همه گیری کرونا در خراسان جنوبی، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مراسم عزاداری ماه محرم، امسال بیش از پیش ضرورت دارد.

امسال در حالی مراسم عزاداری ماه محرم را برگزار می‌کنیم که ۷ شهرستان از ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و وضعیت تخت‌های بیمارستانی هم به مرحله اشباع رسیده است.

از طرفی هم باید گرامیداشت قیام عظیم حسینی و پاسداشت شهیدان کربلا را داشته باشیم؛ اما چه کنیم تا هم عزاداری هایمان انجام شود و هم گرفتار ویروس مرگبار کرونا نشویم؟

توجه به کادر درمان و استفاده از ایام محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی

یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: بنا به گفته مقام معظم رهبری و همچنین تأکیدات کادر درمان، باید اصول بهداشتی را در این ایام مورد توجه ویژه قرار دهیم.

او ادامه می‌دهد: بسیاری از مداحان معروف کشوری نیز تأکید کرده‌اند که مراسم عزاداری در فضای باز و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شود.


بیشتر بخوانید


به سراغ یکی از هیئت‌های عزاداری رفتیم؛ آن جا تا حد امکان شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت می‌شد.

یکی از مسئولان این هیئت گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم که دستورالعمل‌ها به طور کامل رعایت شود.

اما همه باید باور داشته باشیم که وضعیت کنونی با ماه‌های قبل متفاوت است و سویه دلتای ویروس کرونا با کسی شوخی ندارد و با کوچکترین سهل انگاری ما را گرفتار می‌کند.

اگر همه هیئت‌های عزاداری دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌طور کامل رعایت کنند، قطعاً هم از حال و هوای معنوی ایام محرم بهره خواهیم برد، هم سلامتیمان حفظ خواهد شد و هم به کادر درمان که این روز‌ها سخت در حال خدمت جهادگونه هستند کمک بزرگی خواهیم کرد.

از ممنوعیت دسته روی در هیئات تا محدودیت در برگزاری جلسات اداری

دیروز، ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا برگزار شد و محدودیت هایی در آن به تصویب رسید.

ملانوری استاندار خراسان جنوبی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: محیط‌های ورزشی، مدارس و دانشگاه‌ها و هر مکان دولتی که در سطح استان از فضای باز برخوردار است، باید در اختیار برگزار کنندگان مراسم عزاداری قرار دارد.

او افزود: دسته روی هیئت‌های عزاداری نیز در این ایام، ممنوع است و سازمان تبلیغات اسلامی استان باید گزارش‌های مربوط به رعایت دستورالعمل های بهداشتی را به صورت مستمر به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ارسال کند.

ملانوری در خصوص جلسات اداری گفت: از امروز برگزاری جلسات بالای ۱۰ نفر ممنوع است و چنانچه حضور عضو دیگری در جلسه لازم باشد، فرد باید به صورت مجازی در جلسه حضور پیدا کند و برگزاری کلیه همایش ها ممنوع است.

بسته شدن دفتر عمر ۳ نفر دیگر بخاطر کرونا

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با ثبت ۳ مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در بیماران کرونایی، فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به هزار و ۷ نفر رسید.

او افزود: در حال حاضر ۴۲۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۲۹۰ نفر کرونا مثبت اند.

مهدی زاده بیان کرد: از این تعداد ۲۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۲ نفر نامساعد است.

همچنین دیروز ۴۲۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا از طریق تست های مولکولی و سریع در استان شناسایی شدند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.