مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای استان کرمانشاه گفت : کیفیت آب شرب استان کرمانشاه به طور شبانه‌روزی در حال رصد و کنترل است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهدی بیگوند مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای استان کرمانشاه گفت : کیفیت آب شرب استان کرمانشاه به طور شبانه‌روزی در حال رصد و کنترل است و به طور قطع هیچ مشکلی در وضعیت کیفی آب وجود ندارد.

او با بیان اینکه در صورت بروز مشکل نیز در مرحله اول آب قطع می‌شود و به هیچ عنوان اجازه ورود آن به شبکه توزیع داده نمی‌شود گفت : معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز بر این موضوع نظارت کامل دارند.

بیگوند با اشاره به اینکه شبکه توزیع آب یک شبکه بسته است و امکان ورود فاضلاب به داخل آن وجود ندارد بنابراین این موضوع شایعه است افزود: منابع تأمین تا مخازن ذخیره و شبکه توزیع تحت کنترل و مراقبت شبانه‌روزی قرار دارند و، چون بسته هستند امکان ورود حیوانات به داخل آن‌ها وجود ندارد.

او با بیان اینکه آب سد گاوشان از ۱۰ سال پیش تاکنون در مدار بهره‌برداری قرار داشته است افزود: فرایند تصفیه آب سد گاوشان در تصفیه‌خانه انجام و بعد از گندزدایی وارد مخازن می‌شود و تمما این فرایند‌ها به طور مستمر در حال پایش و رصد است و مشکلی وجود ندارد.

بیگوند با اشاره به فرایند تصفیه آب سد گاوشان در تصفیه‌خانه ادامه داد: علاوه بر خودپالایی موجود در آب سد، یک فرایند نظارتی در سد گاوشان وجود دارد و بعد از آن در تصفیه‌خانه نیز مراحلی برای تصفیه انجام می‌شود.

او با بیان اینکه وجود کلر باقی مانده در آب نشان دهنده سلامت آب است گفت: گاهی مشترکان کدورتی را درون آب منزل مشاهده می‌کنند که ممکن است دلایل متعددی داشته باشد که یکی از آن‌ها مربوط به مخازن داخل خود ساختمان است که سال‌ها شست و شو و تخلیه نشده است بنابراین رسوباتی کف مخزن جمع می‌شود.

بیگوند افزود: در فصل گرما و کمبود آب، چون به طور معمول از تمام آب داخل مخزن استفاده می‌شود و زمانی که به انتهای مخزن می‌رسد رسوباتی مشاهده می‌شود و گاهش نیز شکستگی خطوط برای لحظاتی سبب ایجاد کدورت در شبکه اطراف شکستگی می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.