استاندار خوزستان گفت: سرمایه گذاران عراقی درخواست داشتند افرادی که می‌توانند در بصره به امر تولید بپردازند، از نظر مواد اولیه کمکشان کرده تا از تولیدات ایرانی استفاده شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان روز شنبه در حاشیه نشست با سرکنسول ایران در بصره، که در محل استانداری تشکیل شد گفت: در این نشست مباحث مفصلی در رابطه با مراوده مرزی در مرز چذابه و شلمچه با مسئولان در سرکنسولگری ایران در بصره صورت گرفت و مشکلات و موانع موجود در این ۲ مرز تجزیه و تحلیل شد.

او افزود: بحث تست کرونای مسافران، تجار و بیماران عراقی که به ایران سفر می‌کنند برطرف شده و نیز هماهنگی لازم بین عوامل گمرک، مرزبانی و سایر عوامل در این ۲ پایانه مرزی برای برطرف شدن مشکلات انجام خواهد شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه دوستان عراقی تمایل به سرمایه گذاری در این کشور داشتند بیان کرد: آن‌ها درخواست داشتند افرادی که می‌توانند در بصره به امر تولید بپردازند، از نظر مواد اولیه کمکشان کرده تا از تولیدات ایرانی استفاده شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: قرار شد یک کارگروه اقتصادی تشکیل دهیم و رایزن اقتصادی بصره با معاونت اقتصادی استانداری نشستی داشته و بسته پیشنهادی ارایه دهد تا طبق آن مراوده اقتصادی خود را با استان‌ها همسایه در عراق تقویت کنیم.

روایط اقتصادی و مراودات ایران و عراق پس از تحریم‌های حداکثری افت قابل توجهی داشت و کرونا نیز در تشدید آن موثر بود، علاوه بر آن کشور ترکیه با تبلیغات گسترده در رسانه‌های عراقی نسبت به فروش محصولات خود اقدام می‌کند، حال آنکه مسئولان ایرانی همچنان نیز روش‌های سنتی و قدیمی را برای فروش محصولات استفاده می‌کنند که لازم است در نحوه بازریابی بازبینی صورت بگیرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
فقط می گویم متاسفم که چه بلایی سر مردم وارد کار افتادگان آوردید من حداقل بگیر هستم وار کار افتاده و فلج با خانواده پنج راسی
آخرین اخبار