کوین مکارتی در گفتگوی تلفنی با سفیر افغانستان در واشنگتن از سوءمدیریت بایدن در خروج نظامیان آمریکایی از این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، درپی گسترش پیشروی‌های طالبان و وخامت وضعیت امنیتی در افغانستان، کوین مکارتی، رهبر جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا، دیروز جمعه در حساب کاربری توییتر خود از گفتگوی تلفنی با سفیر افغانستان در واشنگتن خبر داد.

مکارتی در توییتی نوشت: «ما امشب با سفیر افغانستان در آمریکا تماس گرفتیم تا در مورد وخامت اوضاع در این کشور بحث و گفتگو کنیم.»

این دیپلمات در ادامه توییت خود افزود: «من همچنان نگران مدیریت نادرست جو بایدن در مورد خروج مشکوک نظامیان آمریکایی از افغانستان هستم. درست مانند خروج ناموفق او  از عراق، این موضوع برای ملت ما هم مایه شرمساری است.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از وضع فعلی افغانستان، اعلام کرد: «ما همه تلاش خود را برای پایان دادن به خشونت‌ها در افغانستان به کار می‌بریم.»

در حالی آمریکا پس از ۲۰ سال نیرو‌های خود را از افغانستان خارج می‌کند که نیرو‌های طالبان بر بخش‌های زیادی از افغانستان مسلط شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار