نانوایان که تامین کننده غذای اصلی مردم بصورت روزانه می‌باشند بایستی در اولویت اول گروه‌های پر خطر برای واکسیناسیون کرونا قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عباسعلی وفائی نژاد مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: با توجه به اینکه خبازان روزانه با مردم ارتباط مستقیم داشته و نان نیز به عنوان یک کالای مهم و استراتژیک می‌باشد که روزانه بر سفره خانوار‌ها قرار دارد واکسیناسیون نانوایان و خانواده‌های آن‌ها بر علیه کرونا باید در اولویت گروه‌های پر خطر قرار گیرد.

او افزود: زنجیره گندم، آرد و نان که در واقع زنجیره تامین می‌باشند شامل واحد‌های کارخانجات آردسازی و حمل و نقل خبازان و همکاران غله می‌بایست در واکسیناسیون این مجموعه مهم به منظور تامین قوت غالب مردم و سلامت شهروندان تسریع صورت پذیرد.

وفائی نژاد گفت: این اداره کل با توجه به مصوبات قرارگاه ستاد مقابله با کرونا استان با همکاری دستگاه‌های مرتبط در قالب طرح تشدید بازرسی اقدامات برجسته‌ای را در جهت کاهش تسری این بیماری و قطع زنجیره کووید ۱۹ انجام داده است.

او افزود: همکاران اداره کل غله استان به منظور تامین کالای اساسی از جمله نان که نقش مهمی در سبد خانوار دارد از پارسال تاکنون حتی فرصت یک روز استفاده از اجرای طرح‌های دورکاری و یا کاهش ظرفیت نیرو به جهت حجم بالای ماموریت‌های تامین، خرید، فروش و نظارت برخوردار نشدند.

وفائی نژاد همچنین به اقدامات فرهنگی این اداره کل در خصوص مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: توزیع ماسک، استفاده از مواد ضدعفونی کننده، نشانه گذاری رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از کارت خوان، جابجایی پول با پنس یا انبرک و ... از مهمترین اقداماتی بود که در ارتقای سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحد‌های خبازی داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به مکاتباتی که با دانشگاه علوم پزشکی و معاونت سیاسی امنیتی استان در خصوص واکسیناسیون زنجیره گندم، آرد و نان صورت گرفته، افزود: ضرورت دارد مراجع ذیربط نسبت به تعیین اولویت برای واکسیناسیون نانوایان، کارخانجات آردسازی، حمل و نقل و همچنین همکاران غله اقدام نمایند تا با کاهش تسری این بیماری منحوس در این خانواده شاهد ارائه مطلوب‌تر ماموریت‌ها و خدمات این زنجیره بر مردم باشیم.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار