استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در موج پنجم شیوع بیماری کرونا، به منظور کنترل و مدیریت این بیماری نیازمند همراهی و همکاری بیش‌تر مردم هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اگر همراهی و همکاری مردم در بحث مدیریت کرونا با متولیان امر وجود نداشته باشد، قطعا مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا را نمی‌توان به خوبی اجرایی و عملیاتی کرد، اما در برخی مواقع نیازمند اعمال قانون و تحکم در برابر متخلفان هستیم.

او افزود: طرح شهید سلیمانی با سه هدف مهم در کشور عملیاتی شد و اجرای آن در چهارمحال و بختیاری تا پایان ریشه کنی ویروس کرونا همچنان ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: بیماریابی و مراقبت از بیماران، کمک‌های مواسات و مومنانه و تسریع در روند واکسیناسیون از اهداف این طرح بود که موفقیت‌های خوبی در استان با اجرای آن حاصل شد و همچنین در بحث کمک‌های مومنانه ۱۳ هزار خانواده تحت حمایت قرار گرفتند.

او اظهار داشت: برای مبارزه و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا نیازمند یک عزم همگانی هستیم و تاکنون در استان در بحث مدیریت بیماری کرونا همراهی و همکاری خوبی وجود داشته است، اما در پیک پنجم بیماری نیازمند همراهی و همکاری بیش‌تر مردم هستیم.

عباسی تصریح کرد: باید بر اجرای قوانین و دستورالعمل‌های کرونایی توسط فرمانداران نظارت‌های بیش‌تری صورت بگیرد، و محدودیت‌های کرونایی بر اساس رنگ‌بندی در شهر‌ها اعمال شود.

او گفت: آمار ابتلایان به کرونا و فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان در حال افزایش است، در روز گذشته ۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، اگر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی مورد توجه قرار نگیرد، قطعا روز‌های سخت‌تری را در پیش خواهیم داشت، زیرا هنوز به قله پیک نرسیده‌ایم.

عباسی با اشاره به سفر هیات‌های بازرسی ستاد ملی کرونا به استان‌ها برای بررسی وضعیت مدیریت بیماری کرونا، بیان کرد: چندین دستگاه در بحث مدیریت این بیماری بیش‌تر از سایرین مسئولیت دارند و باید اقدامات لازم در پیک پنجم را با دقت و نظارت بیش‌تر انجام دهند.

او افزود: سازمان صمت باید بحث نظارت و بازرسی از اصناف را تشدید کند، نیروی انتظامی در شرایط فعلی مسئول کنترل مبادی ورودی و خروجی استان است، کادر بهداشت و درمان نیز باید بحث خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی، تامین دارو و مسائل بهداشتی را مورد توجه قرار دهند و فرمانداران نیز در شهرستان‌ها مصوبات را با دقت اجرایی و عملیاتی کنند.

عباسی اضافه کرد: می‌‎توان در بحث مدیریت بیماری کرونا در موج پنجم از ظرفیت نیرو‌های انتظامی، بسیج و حوزه‌های علمیه استفاده کرد، همچنین طبق تاکید رئیس جمهور تسریع در روند واکسیناسیون در دستور کار قرار خواهد گرفت و توزیع دارو در داروخانه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

او ادامه داد: طبق وعده رئیس جمهور اختیارات ستاد‌های کرونای استانی و شهرستانی نیز برای مدیر یت بیماری کرونا افزایش پیدا خواهد کرد، در تعطیلات پیش‌رو نباید کادر و بهداشت و درمان را در بحث مدیریت بیماری کرونا تنها بگذاریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.