سرمست گفت:دسته‌روی در روزهای تاسوعا و عاشورا ممنوع است و عزاداری‌ها در فضاهای باز برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، بهرام سرمست، استاندار قم روز شنبه در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به‌صورت ویدئو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگاران اظهار  کرد: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای کنترل موج پنجم بیماری کرونا مقرر شد از روز دوشنبه ۲۵ تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیل عمومی باشد. 

او افزود: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابه با کرونا، همه اداره‌ها، اصناف و بانک‌ها از دوشنبه ۲۵ تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیل است.

استاندار قم تصریح کرد: از فردا ساعت ۱۲ تا جمعه ۵ شهریور ممنوعیت تردد خودرو‌ها اعمال می‌شود و همه مجوز‌های صادر شده عبور در این مدت باطل است.

استاندار قم عنوان کرد: ظرفیت حمل و نقل عمومی نیز یک سوم خواهد بود، و خودرو‌های شخصی هم منع تردد دارند و در صورت تردد ۲۰ میلیون ریال جریمه می‌شوند.

سرمست گفت: بر اساس ابلاغیه‌ای که صورت گرفته، دسته‌روی در روزهای تاسوعا و عاشورا در قم ممنوع است و عزاداری‌ها نیز در فضای باز و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی صورت خواهد گرفت.

او در ادامه افزود: دراین جلسه همچنین پیشنهاد شد، درصورت تعطیلی، برای جبران خسارت‌هایی که به‌مشاغل وارد شده است، تصمیم‌هایی اتخاذ شود.

استاندار قم همچنین در پاسخ به‌سوالی مبنی بر این که با توجه به‌تفویض اختیار داده شده به‌استاندارها، تکلیف مرخصی کارمندان در این ایام چیست؟ بیان کرد: در این دوره تعطیلی عملا دستگاه‌های اداری هم تعطیل هستند، ولی مرخصی کارکنان ممنوعیت خواهد داشت، و اگر اداره‌ای تعطیل است، مرخصی نیز معنا ندارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
فکری هم به حال کارگران کارخانه ها بشه لطفا
آخرین اخبار