رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: برای نخستین بار در ۱۸ ماه گذشته نتیجه آزمایش کرونای ۸۵ درصد بیماران در این استان مثبت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،رشید حیدری مقدم, رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در ستاد مقابله با کرونا استان همدان، بیان کرد: وضعیت شیوع کرونا در استان نگران کننده است و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۱ بیمار بستری مثبت و ۸۰۱ مورد سرپایی مثبت داشته ایم، همچنین ۶ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

او با اشاره به روند افزایش روند ابتلا به ویروس کرونا، گفت: برای نخستین بار در ۱۸ ماه گذشته نتیجه آزمایش کرونای ۸۵ درصد بیماران در این استان مثبت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه شمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها به یک هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است، افزود: یک هزار و ۳۰۰ بیمار نیز به صورت سرپایی در درمانگاه‌ها و مراکز سرپایی استان همدان پذیرش و مداوا شدند.

حیدری اظهار داشت: تاکنون ۴۱۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده به گونه‌ای که ۲۸ درصد گروه هدف شهری و ۲۰ درصد گروه هدف در روستا‌ها علیه کرونا واکسینه شده اند.

او اضافه کرد: ۸۶ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال استان همدان واکسینه شده اند که این امار در شهر همدان ۹۷ درصد است همچنین ۸۷ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال همدان نیز واکسن کرونا دریافت کرده اند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: ۹۰ درصد گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال، ۹۵ درصد جمعیت گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال، ۸۰ درصد گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال و ۹۵ درصد گروه سنی ۶۰ تا ۶۵ سال این استان تاکنون علیه کرونا واکسینه شده اند.

حیدری گفت: بررسی طغیان‌های روی داده در زمینه بیماری کرونا طی یک هفته گذشته نشان می‌دهدکه ۳۶ درصد بیماران به علت حضور در اجتماعات و ۶۲ درصد نیز به علت تماس درون خانوادگی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد نیز دراین جلسه گفت: به منظور همکاری هیات‌های مذهبی در ایام محرم پنج جلسه با سازمان تبلیغات شهرستان برگزار شده و در این نشست‌ها دستورالعمل‌های پیش بینی شده برای محرم را بومی سازی کردیم

ایرج صالحی افزود: همچنین به دنبال برگزاری سه نشست با مسئولان هیات‌های مذهبی و انعقاد تفاهم نامه همکاری، ماسک‌هایی به صورت رایگان از سوی دانشکده علوم پزشکی و اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد در اختیار عزاداران حسینی قرار گرفت.

او بیان کرد: به متولیان ۱۰ هیات حسینی نیز تذکر داده شد که بدون اطلاع قبلی در محل برگزاری مراسم آن‌ها حضور یافته و فیلم برداری می‌شود و به سه هیات که به نحو مطلوب شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده باشند جوایزی اهدا می‌شود.

هم اینک همه شهرستان‌های استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار