نظارت ۴۰۰ بازرس بر رعایت دستورالعمل ها در هیأت‌های البرز

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: در حال حاضر ۴۰۰ بازرس بر هیأت‌های مذهبی استان نظارت دارند و با مواردی که اصول بهداشتی و شیوه نامه‌های کرونایی رعایت نمی‌شوند برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حجت الاسلام مهدی ولایی بر حق،  مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز  در خصوص هیات مذهبی و برگزاری مراسم عزای حسینی در دهه اول ماه محرم گفت: شیوه نامه‌های بهداشتی مشخص و از پیش به هیأت‌های دارای مجوز اعلام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به نذورات مردمی و توزیع غذا، افزود: توصیه می‌شود شهروندانی که نیت نذری دارند، غذاها را به صورت بیرون بر توزیع کنند تا از تجمع و تشکیل صف جلوگیری شود.

او گفت: در حال حاضر ۴۰۰ بازرس بر هیأت‌های مذهبی البرز نظارت دارند و با مواردی که اصول بهداشتی و شیوه نامه‌های کرونایی رعایت نمی‌شوند برخورد خواهد شد.

ولایی بر حق افزود: ۴ هزار هیأت مذهبی در سراسر استان البرز در دهه اول ماه محرم فعال هستند و به این منظور ۲هزار هیأت عزاداری برنامه‌های خود را به سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با بیان این که ساعات برگزاری عزاداری‌ها در طول روز مختلف است، گفت: اغلب این مراسم در فضای باز برگزار می شود و در تمامی ساعت پیش ظهر، بعد از ظهر، عصر و شب آیین عزاداری برپا است تا از تجمع در یک ساعت خاص جلوگیری شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: پارک‌ها، مصلی، مدارس، مساجد و هیأت‌ها همه پای کار آمدند تا شرایط را به گونه ای رقم بزنیم که کمترین بی توجهی به اصول بهداشتی وجود نداشته باشد.

او گفت: سیاست سازمان تبلیغات با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا افزایش تعداد هیأت‌ها و کمتر کردن ساعت عزاداری است تا از هرگونه تجمع و ناپرهیزی جلوگیری شود.

انتهای پیام/خ

برچسب ها: محرم 1400 ، ماه محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار