قربانیان کرونا هر روز در استان ایلام بیشتر می‌شود و با وجود افزایش آمار‌ها، اما اراده‌ای از سوی مسئولان برای کنترل وضعیت استان وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، روز‌های سخت کرونایی پیک پنجم در استان ایلام باعث شده هر روز آمار مبتلایان، مرگ و میر و بستری‌ها ناشی از کرونا افزایش پیدا کند.عادی انگاری، حضور در تجمعات، مراسم، ماسک نزدن، عدم رعایت فاصله اجتماعی و… باعث شده این روز‌ها استان ایلام روز‌های بحرانی را در بحث کرونا سپری کند.

روز‌هایی که نفس شهر و دیارمان به شماره افتاده و با عادی انگاری برخی‌ها و حضور در مکان‌های شلوغ هر روز شاهد مرگ چند تن از عزیزانمان هستیم.

روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا و وضعیت قرمز اکثر شهرستان شهرستان‌های استان باعث شده بیمارستان‌ها دیگر جایی برای پذیرش بیماران نداشته باشند.

در کنار افزایش آمارها، متأسفانه کمبود امکانات پزشکی و دارویی نیز کار برای درمان بیماران کرونایی سخت کرده که نیازمند همت مردم و مسئولان برای عبور از این وضعیت است.

بهترین کمک مردم رعایت دستورالعمل های بهداشتی است

مهدی شهبازی یکی از شهروندان ایلامی اظهار کرد: این ویروس هر روز با یک چهره خود را نشان می‌دهد و قابل پیش بینی هم نیست، بنابراین وظیفه ما این است که دستورالعمل ها را رعایت کنیم.

او تصریح کرد: با رعایت دستورالعمل ها در درجه اول به خود بعد به اطرافیان کمک می‌کنیم.

او افزود: متأسفانه نتیجه رعایت نکردن و رفتن در مکان‌های عمومی از دست جان خود و عزیزانمان می‌شود، بهترین کار ما رعایت دستورالعمل های بهداشتی و نرفتن به مکان‌های پرتجمع و رعایت فاصله اجتماعی است.

شهبازی عنوان کرد: رعایت دستورالعمل ها باعث می‌شود سربازان سلامت که هم اکنون در خط مقدم این بیماری هستند کمتر اذیت شوند، با رعایت این موارد با آن‌ها همیاری و همکاری کنیم.

نفس ایلام به شماره افتاد/ اراده‌ای از سوی مسئولان دیده نمی‌شود

روز‌های بسیار نگران کننده در ایلام

جمیل صادقی فر معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: متأسفانه روز‌های بسیار نگران کننده‌ای را در استان سپری می‌کنیم.

صادقی فر عنوان کرد: دیروز یک روز بسیار بدی در استان بود به خاطر اینکه ۱۰۳ مورد بستری جدید ثبت شد و این عدد بسیار بالایی برای استان ایلام است.

او افزود: برای غلبه بر این ویروس به عزم همگانی مردم نیاز است، مردم باید پای کار باشند چراکه بدون همکاری و همراهی مردم راه به جایی نخواهیم برد.

صادقی فر عنوان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت و از ازدحام و شلوغی دوری کنند، زیرا هر تجمعی یعنی با آغوش باز به استقبال این ویروس رفتن است.

نفس ایلام به شماره افتاد/ اراده‌ای از سوی مسئولان دیده نمی‌شود

تزریق ۱۲۶ هزار دوز واکسن در استان ایلام

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: تا دیروز در مجموع بیش از ۱۲۶ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است، نکته‌ای که در خصوص واکسیناسیون بسیار ضروری است اینکه هم اکنون تزریق واکسن هم گروه‌های سنی و هم گروه‌های شغلی در حال انجام است.

صادقی فر اضافه کرد: عوامل علوم پزشکی استان به صورت دو شیفت برای ارائه خدمات به شهروندان در مراکز واکسیناسیون حضور فعال دارند.

رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراسم محرم

مهرداد داودیان سرپرست بهداشت محیط شهرستان ایلام  گفت: با توجه به اینکه مراسم محرم در سطح استان برگزار شود، این مراسم در فضای باز مجاز است.

داودیان افزود: حداکثر زمان برگزاری مراسم ۱.۵ ساعت است، به جز روز‌های تاسوعا و عاشورا که زمان دو ساعت است.

او تصریح کرد: از همه شهروندان خواهش می‌کنیم رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در مراسم در دستور کار خود قرار دهند تا سلامت افراد تأمین شود.

داودیان ادامه داد: از مسئولان هیئت‌ها و مداحان نیز خواهشمندیم دستورالعمل‌ها از جمله ماسک زدن را رعایت کنند.

آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در استان ایلام در مرداد ماه نسبت به تیرماه بیش از ۴.۵ برابر تا به این لحظه افزایش یافته است.

تاکنون ۴۸ هزار و ۴۴۷ نفر در استان ایلام به کرونا مبتلا شده و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۸۶۸ نفر است.

منبع:مهر

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.