۷۰ زندانی با پیگیری رئیس کل دادگستری مازندران در شهرستان بابل آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،روابط عمومی دادگستری مازندران اعلام کرد:۷۰ زندانی با حضور و پیگیری حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در شهرستان بابل آزاد شدند و  به ۴۰۰ زندانی هم مرخصی اعطا شد.

حجت الاسلام اکبری ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: ۳۹ نفر از این زندانیان با دستور قضایی آزاد شده و ۳۱ نفر نیز به مرخصی پایان حبس اعزام که جمعا ۷۰ نفر از این زندانیان از حبس رهایی یافتند.

او افزود: با پیگیری و تلاش همکاران ما در ستاد دیه مبلغ تقریبا ۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به ۵۴ نفر از زندانیان جرایم مالی پرداخت و زمینه آزادی این تعداد زندانی فراهم شد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان همکاری و مشارکت مددکاران شاغل در زندان‌ها را بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: با تلاش شبانه روزی این مددکاران و سفیران صلح و با از دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها، مقدمات گذشت تعداد قابل توجهی از زندانیان فراهم شد.

حجت الاسلام اکبری افزود: برای بهره مندی از از ایام عزاداری حسینی با مرخصی ۴۰۰ نفر از مددجویان واجد شرایط نیز موافقت شد و همچنین با هدف کمک به خانواده زندانیان نیازمند ۱۰۰ سبدکالا تهیه و دراختیار آنان قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: هر ساله درایام محرم همه ما اقدام به پخش نذری‌هایی می‌کردیم با توجه به شرایط کرونایی جامعه می‌توانیم این مبلغ را به آزادی زندانیان اختصاص دهیم و پویش آزادی زندانیان را راه انداری کرده و نیکوکاران مبالغ و نذورات خود را در راستای آزادی زندانیان اهدا کنند.

در این بازدید ۴۰ نفر از قضات محاکم شهر‌های بابل، بابلسر، فریدونکنار و حوزه‌های قضایی گتاب و بندپی شرقی حضور داشتند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.