در یکی از واحدهای مرغداری در بیرجند، جوجه ها به دلیل نبود دان در حال تلف شدن هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، به دنبال تماس مردمی و گلایه یکی از مرغداران خراسان جنوبی که از عدم اختصاص دان به مرغداری خود ناراضی بود، به واحد مرغداری مراجعه کردیم.

مرغدار اهل شهرستان بیرجند گفت: در زمره تولید کنندگان سایر ماکیان قرار دارم و حالا در یک شرکت تعاونی و صرف هزینه‌های بسیار، باید شاهد تلفات و مرگ جوجه‌ها باشم.

او ضمن نشان دادن جوجه‌های تلف شده به خبرنگار ما افزود: زمانی که دان موجود نباشد، جوجه‌ها از گرسنگی به جان هم دیگر می‌افتند و این امر باعث تلف شدن آن‌ها می‌شود.

این مرغدار بیرجندی اظهار کرد: پس از ۱۵ روز پرورش، جوجه به قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان از مرغدار خریداری می‌شود و این در صورتی است که به او دان دولتی اختصاص پیدا کند.


بیشتر بخوانید


در حالی که باید جوجه‌ها از دان مخصوص طیور استفاده کنند، این مرغدار مجبور است از دان گاوی استفاده کند که به گفته خودش، جوجه نمی‌تواند این دان را به صورت خشک استفاده کند و اگر خیسانده هم شود، جوجه پس از خوردن دان فشنگی که مخصوص گاو است، بیمار می‌شود.

در صورت نداشتن مجوز، فقط ۲ بار دان تحویل می‌شود

برای پیگیری موضوع با محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند تماس گرفتیم.

محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند گفت: این مرغدار در دسته تولید کنندگان سایر ماکیان قرار دارد و دان به او تعلق می‌گیرد، اما مشکل از جایی دیگر ناشی می‌شود.

او افزود: مشکل این مرغدار این است که مجوز رسمی برای فعالیت ندارد و باید طبق شرایط قانونی دان دریافت کند.

محمدی اظهار کرد: افرادی که مجوز رسمی برای پرورش مرغ ندارند، تنها می‌توانند ۲ نوبت دان را دریافت کنند و پس از آن، جوجه‌ها را فروخته و دیگر اقدام به جوجه ریزی نکنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند تصریح کرد: ۲ نوبت تحویل دان که طبق قانون می‌تواند صورت بگیرد برای این مرغدار انجام شده است، اما چند روز پیش باز هم یک حواله به او داده شده است که مشکل عدم تحویل از طرف کارخانه دان بوده است.

او ادامه داد: همچنان پیگیر هستیم تا کار تحویل دان به این مرغدار انجام شود، زیرا نمی‌خواهیم که کار یک نفر تعطیل شود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.