برخی از مقامات ارشد آمریکایی با اشاره به پیشروی طالبان در افغانستان اعلام کرده اند که، نیرو‌های دولتی افغانستان از نظر روانی جنگ را به طالبان باخته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری آمریکایی آکسیوس، برخی از مقامات ارشد آمریکایی با اشاره به وضعیت نیرو‌های دولتی افغانستان با وجود پیشرفت طالبان در این کشور، اعلام کردند که: نیرو‌های دولتی افغانستان از نظر روانی جنگ را در برابر طالبان باخته‌اند.

براساس این ادعا، به نظر می‌رسد که با این وجود هیچ محاسبات کافی درباره پیامد‌های روانی یک جنگ طولانی در افغانستان وجود ندارد.

از سوی دیگر نیز، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه کنترل افغانستان از دست خارج شده است گفت: حملات در افغانستان باید متوقف شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
آمریکا با آموزش نیروهای طالبان و توافق با این گروه در حال پیاده سازی سیاستهای خبیثانه خود در منطقه هستند به طور کلی سیاست های آمریکا در جهت ایچاد جنگ در منطقه و ضعیف سازی کشورهای اسلامی برای تقویت امنیت رژیم صهیونیستی است و جای تاسف دارد که دشمنان قسم خورده مسلمین به دست خود مسلمانان این کشورها را ویران میسازند و برخی از سران بزدل و مرتجع منطقه با دلارهای نفتی به پیاده سازی نقشه های دشمنان مسلمین کمک میکنند .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۱۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
ایران اسلامی باید سریعا تمامی دیپلماتهایش را از خاک افغانستان به ایران اسلامی بازگرداند تا به سرنوشت دیپلماتها و خبرنگار شهید شده سالها قبل دوچار نشوند آزموده را آزمودن خطاست . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عاجلانه .
آخرین اخبار