رئیس جمهور گزینه پیشنهادی برای هدایت آموزش و پرورش را اعلام کرد، اما باید دید این گزینه، نظر بهارستانی‌ها را هم جلب می‌کند یا خیر.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، قرعه انتخاب هفدهمین سکاندار آموزش و پرورش بعد از انقلاب به انتخاب ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم به اسم «حسین باغگلی» افتاد، وزیر پیشنهادی که طبق آنچه در رزومه‌اش آمده است ارتباط نزدیکی با رئیسی دارد، در حدی که در سال ٩٧، از سوی رئیسی به سمت مدیرعاملی بنیاد فرهنگی رضوی منصوب شد.

این موضوع در حالی پیش می‌رود که دیدگاه‌های او درباره آموزش و پرورش و سن جوانش نسبت به دیگر وزرای آموزش و پرورش از نکات قابل توجه این انتخاب محسوب می‌شود، انتخابی که رسمیت دادن به آن صرفا از سوی بهارستانی‌ها تعیین تکلیف خواهد شد.

حوزه فعالیت وزیر پیشنهادی جوان در آموزش و پرورش

ماهیت و سرانجام کار آموزش و پرورش درمورد کودکان و نوجوانان است و طبیعتا هر تغییر و تحولی و هر آزمون و خطایی مستقیم یا غیرمستقیم بر پرورش این طیف یا به بیانی دیگر آینده سازان کشور تاثیرگذار است، نهادی عیالوار، با نفوذ و موثر در پیشبرد مسیر آینده کشور که متاسفانه چندان اولویتی برای آن قائل نشده اند و انتظار می‌رود دولت جدید با رویکرد‌های مثبت و امیدبخشی که ترسیم کرده است پاسخی برای جبران خلأ‌های موجود شود.

گزینه فعلی و پیشنهادی آموزش و پرورش با ۴٣ سال سن که در کارنامه کاری‌اش می‌توان به تدریس در دانشگاه فرهنگیان، مدیریت مجموعه مدارس عام‌المنفعه امام رضا (ع) با ۱۹ مدرسه و بیش از ۷ هزار دانش‌آموز، راه‌اندازی سامانه «سیب» با ٢٠ هزار دقیقه محتوای آموزشی و تربیتی برای جبران کمبود‌های آموزش مجازی و... اشاره کرد، از همان قسم انتخاب‌هایی است که شعار جوانگرایی را به منصه ظهور گذاشته است.

باغگلی گزینه‌ای است که کارنامه تحصیلی‌اش نشان می‌دهد دکترای علوم تربیتی ‏‏در گرایش فلسفه تعلیم و تربیت از دانشگاه فردوسی مشهد را داراست و از اعضای هیئت علمی این دانشگاه به شمار می‌رود.

نگاه جزئی‌تر در رزومه تحصیلی او حاکی است که دیپلم فنی و حرفه‌ای در رشته الکتروتکنیک، کارشناس علوم تربیتی در گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی از دانشگاه فردوسی ‏مشهد، کارشناسی ارشد در رشته علوم تربیتی با گرایش تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش از دانشگاه تهران و دکتری از دانشگاه فردوسی مشهد گرفته است. ‏

آنطور که در رزومه اعلامی  آمده است؛ باغگلی معلمی را از ابتدای دوران دانشجویی آغاز کرده و در تمام سال‌های اشتغال به امور علمی و اجرایی، ارتباط خود با فضای تدریس و حضور میدانی در مدارس را ترک نکرده است. علاوه بر این، حضور در کارگروه‌های مختلف طراحی برنامه‌ها و الگو‌های آموزشی و تربیتی مدارس مختلف نیز در کارنامه او به چشم می‌خورد.

کار‌های روی هم انباشته در آموزش و پرورش

رکورد تغییر و تحولات مدیریتی آن هم در سطح تغییر وزیر برای وزارت آموزش و پرورش موضوعی قابل توجه است، شرایطی که عمر وزارت در این وزارتخانه را طی چند سال گذشته به کمتر از ٢ سال تقلیل داده است و همین اوضاع آغازگر وضعیتی می‌شود که کار‌های انباشته رو هم و طرح‌های نیمه و نصفه وزرا در طول سالیان، مشاهده شود.

رفع نسبی مشکلات معیشت متناسب با اوضاع کشور، تثبیت و ارتقای جایگاه معلمی در جامعه، به ثمر رساندن طرح‌های خاک خورده‌ای همچون رتبه‌بندی معلمان، توجه به تامین نیروی انسانی با کیفیت، رفع تمرکزگرایی و نظارت بر تولید محتوای مناسب و کارآمد برای دانش‌آموزان گوشه‌ای از مطالبات همیشگی و کمتر مورد توجه سکاندار آن آموزش و پرورش بوده که گویی راه چاره‌ای برای رفع آن وجود نداشته است، البته که نباید از نقش وزیر در عزل و نصب معاونان با کیفیت گذر کرد، موضوعی که گاه دستخوش سیاست‌زدگی و سهم‌خواهی‌هایی می‌شود و بر این اساس حق انتخاب تمام و کمال از وزیر آموزش و پرورش سلب خواهد شد.

جدی گرفتن و اولویت داشتن آموزش و پرورش در دولت و محلی هم از دیگر مطالبات همیشگی، اما محقق نشده این وزارتخانه عیالوار است و باغگلی در صحبت‌های اخیر خود وعده داده است تا جلسات شورای عالی آموزش و پرورش را با حضور رئیس جمهور دنبال کند.

وزرای آموزش و پرورش چند سال بر مسند وزارت بودند؟

نگاهی اجمالی به وضعیت وزرا و سرپرستان در آموزش و پرورش از تاثیر سن و تحصیل، برای ورود به این مرحله را نشان می‌دهد که به ترتیب، در ادامه آمده است:

نام وزرا  مدت فعالیت  مدرک تحصیلی
 غلامحسین شکوهی  یک سال  دکترای تعلیم و تربیت
محمدعلی رجایی  یک سال  کارشناسی‌ارشد آمار
محمدجواد باهنر  یک سال  دکترای الهیات
سید علی‌اکبر پرورش ۳ سال کارشناسی‌ارشد کارآموزی دبیری
سید کاظم اکرمی ۴ سال  دکترای برنامه‌ریزی درسی
محمدعلی نجفی ۹ سال کارشناسی‌ارشد ریاضی
حسین مظفر ۴ سال دکترای مدیریت و برنامه ریزی
مرتضی حاجی ۴ سال کارشناسی‌ارشد مدیریت دولتی
محمود فرشیدی ۲ سال کارشناسی‌ارشدمهندسی شیمی
علیرضا علی‌احمدی ۲ سال دکترای مدیریت تولید
حمیدرضا حاجی‌بابایی ۴ سال دکتری الهیات و معارف
علی‌اصغر فانی ۳ سال دکترای مدیریت دولتی
فخرالدین  دانش‌آشتیانی  یک سال دکترای مهندسی زلزله 
سید محمد بطحایی ۲ سال کارشناسی ارشد مدیریت دولتی
سید جواد حسینی کمتر از یک سال دکترای جامعه‌شناسی
محسن حاجی میرزایی ۲ سال کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی

عمر نه چندان بلند وزارت در آموزش و پرورش و مدرک تحصیلی سکانداران نشان می‌دهد که تاثیرگذاری بر آموزش و پرورش مهارتی ورای سن و سال و تحصیلات احتیاج دارد، صرفا سن کم یا زیاد و مدرک مرتبط یا غیر مرتبط  تا به امروز امتیازی ویژه برای وزارت نبوده‌ است و آنچه می‌تواند آموزش و پرورش را از منجلاب مشکلات رهایی دهد تحول در نوع نگرش به مشکلاتی و طراحی خوش فکر، عملگرا و توانمند که امکان همراه کردن دولت و مجلس را داشته باشد و در این میان حواشی جنسیت، مدرک و سن عامل برتری نمی‌تواند باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۴
در انتظار بررسی: ۸۴
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
حسین باغگلی برا نیامدنت نذر میکنم

گفتی خیلیها نقد میکنند خیلی جسوری
بله جسارتت فوق العاده هست چون برا بدبخت کردن ها جوان ها خیلی جسارت لازم هست کار هرکسی نیست ....
گفتی ماده ۲۸ فله ای برا نظام آموزش و پرورش کارامد نیست، شما که از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل نشده اید چگونه توانمند شده اید میخواهید سکان دار کل نظام و آموزش و پرورش باشید ؟؟ ما هم روی همان نیمکتی که شما نشستید نشستیم و از حضور همان اساتید استفاده کردیم .....!
بله شما جسورید تیشه به ریشه امید جوانها زدن کار هر مردی نیست !

وزیر آینده محترم وقتی ساعت ها به «نظام استخدامی فله ای» اندیشیدی آیا به این موضوع هم فکر کردی تکلیف این همه فارغ التحصیل دانشگاه غیرفرهنگیان چه میشود ؟

آیا تا به حال به این موضوع هم فکر کردید که چرا در یک نقطه کشور با نمره ۱۵ وارد نظام آموزش و پرورش می‌شوند ولی در یک نقطه کشور با نمره ۶۰ حقش ضایع می‌شود ؟
یا « بومی بودن» ملاک و صلاحیت علمی می‌شود ؟؟
به جای توهین کردن به فارغ التحصیلان سایر دانشگاهها بهتر هست « مشکلات ریشه ای » را حل کنید
مشکل آموزش و پرورش ما ماده ۲۸ نیست
مشکل ما « بی عدالتی اموزشی» هست
از جمله با وجود مشکل کرونا به خاطر نبود اینترنت دانش آموزان روستایی ۱۸ ماه از تحصیل محروم شدند ....
یا بعضی‌ها با اعتراض به نمره آزمون آبکی و پایین آوردن حد نصاب استخدام آموزش و پرورش شدند .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
مدرک به درد آموزش و پرورش نمیخوره!آدم جهادی و انقلابی و مخلص لازم داره.امام خمینی کی بوده که گفته:به ابتدایی برسید که دانشگاه دیر است.در طول عمر انقلاب کدام وزیر به این جمله عمل کرده؟معلم ابتدایی باید گزینشی باشه!اما متاسفانه متاسفانه متاسفانه سربازمعلم را وارد آموزش ابتدایی کردند.اموزشیاران نهضت سواد آموزی استخدام آموزش ابتدایی کردند.کسانی را استخدام می کنند که فقط دنبال شغل هستند نه آموزگاری.متاسفانه کسانی در مقطع ابتدایی هستند که هیچ تعهد اخلاقی ندارند.کسانی هستند که کلا نظام جمهوری اسلامی را قبول نداره و اینها همه آفت هست.معلم اگر نماز خوان نباشد هرگز سعی نخواهد کرد دانش آموزانش را نمازخوان کند.مقطع ابتدایی نیاز به آموزگار متعهد متخصص دیندار داره.آموزگاری هرگز شغل نبوده و نخواهد بود چون سنگ بنای تعلیم و تربیت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
این حقیر بعنوان دکترای جامعه شناسی و 20 سال تجربه آموزش در دانشگاه معتقدم " آموزش و پرورش کشورمان سال به سال ضعیف تر و با انتخاب دوستمان باع گلی به سمت انحطاط و فروپاشی خواهد رفت ، دلسوزان نظام پای کار باشند با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
یارو تو کمیسیون تخصصی گفته بزارید برم مطالعه کنم اطلاعاتم بره بالا بیام برنامه بدم
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
این هنوز تایید نشده مثل وزیر قبلی میگه مدارس باید حضوری باشه این نشان از ناکارآمدیه به جای اینکه به فکر زیرساختهای قوی مجازی باشه احتمالا ایشون هم دیگه نهایتش یه اپلیکیشن در حد شاد به عرصه ظهور برسونه بابا وزیر آموزش پرورش رو اون آقایی بزارید که هییت علمی دانشگاه هست توی تلویزیون آزمایشگاه فیزیک و شیمی برگزار میکنه آدم عاشق فیزیک و شیمی میشه نه یه آدم بی حال بی نشاط همونی که خندوانه هم اومد گفت برای تمام سالها بهترین آموزش مجازی رو تهیه کردیم با گروهمون خلاقانه با نشاط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
آقای رئیسی با این وزیر دلمو شکوندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
متاسفانه آموزش وپرورش باید دراین شرایط جهادی کارمی کردنه تنها ایندکاررانکرد بلکه آموزش را به عقب بردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
آقای رئیسی وزیر پیشنهادی خوب نیست یه وزیری بزارید درحد وزیر علوم آقای زلفی آموزش و پرورش مهمتر از وزارت علومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
وزیرباید به فکر تربیت نسل آینده باشد نه اینکه دنبال بهبودی وضیعت معشیتی معلمان... الان حقوق معلمان هم خوب شده است..بعضی از معلمان هم متاسفانه قناعت ندارند علاقه مند به معلمی نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
حتما منظورت نیروهای ستادی است که وضعشان خوب است. وگرنه همه می دانند که وضع معیشت معلمین شاغل در مدارس زیر خط فقز است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
بر عکس نظرشما ... وزیر باید هم بالابردن حقوق وهم آموزش و هم پرورش را در اولویت کارهایش باشه...
یک طوری نظر میدی که انگار تو واقعیت زندگی نمی کنید..
من با این حقوق نتوانستم ماشینم درست کنم ؛
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
در صورتی می توان نسل آینده را تربیت کرد که معلمان بدون دغدغه معیشت و با آرامش به کار تعلیم و تربیت بپردازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
اصلاح جامعه با علم است جامعه عالم تا حدود زیادی از خطا دوره
پس باید شخص صالح بیاد تا دایرکند تعلیم مردم
Iran (Islamic Republic of)
احمدیان
۱۴:۴۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
تا زمانی که جایگاه معلم در جامعه مشخص نشود رشد و شکوفایی هم نداریم.
معلم برای تامین زندگی خود نه مسافر کش است نه کاسب نه دلال و نه کارگر، معلم معلم است
تصویب و اجرای رتبه بندی با بند همترازی اساتید تنها راه رسیدن به هدف شکوفایی جوانان جامعه است
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۴:۳۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
جناب آقای رییس جمهور با این وزیر ی که برای آموزش و پرورش
انتخاب کردید کلا سابقه و تجربه خود را زیر سوال بردید آخر این آقا
را با کامین تجربه در آموزش و پرورش معرفی کردید
شما که این قدر به قول خودتان دلسوز معلمان بودید آمده اید پسر عمه
خانم تان را معرفی آن هم برای آموزش و پرورش مگر نمی دانستید که
۲۷۰ نماینده باید رای اعتماد بدهند واقعا از همین اول کار
خیلی خراب کردید اولین کار شما شده پارتی با زی خدا به
آخرش رحم کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
این یک شایعه اس اما آدم مقتدرو خلاقی هم نیست کلا آش دهنسوزی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
تا وقتی سرانه ی آموزش و پرورش کشورمون در حد کشورهای همسایه مون نشه ، مثلا با ترکیه سرانه ی آموزش و پرورشمون رو به دلار مقایسه کنید تا بدونید که مشکل آموزش و پرورش ما از کجا نشات میگیره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
برای پارتی دارها، استخدام در آموزش و پرورش، سکوی پرتابی است که وارد بدنه دولت می شوند تا بقیه مدارج ترقی مادی شان را در جاهای دیگر دولت طی کنند. مگر نمی بینی که هرکس از مدیران بلند پایه را که می بینی، یک رزومه ای در آموزش و پرورش دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
باسلام
افراد شایسته تردارای تجارب بالاتر مدیریتی از بدنه خود آموزش وپرورش وجود دارد که میتونند دراین وزارتخانه خدمت کنند ،چرا از اونها استفاده نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
واقعا وزیر ضعیف است با این وزارتخانه عریض و طویل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
اگه وزیر قوی باشه هر روز پول میخواد و به نفع هست که وزیری باشه که درخواست های مادی نداشته باشه وگرنه خرج داره برای دولت
Iran (Islamic Republic of)
ر.ض‌کرمان
۱۳:۲۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
اینهای‌که‌مخالف‌هستند‌ونظر‌بی‌ربط‌
میگذارند‌احتمالا‌با‌امدن‌وزیر‌جوان
وانقلابی‌منافعشان‌در‌خطر‌افتاده
که‌اینطور‌دارن‌میسوزن‌وگرنه
اقای‌رئیس‌جمهور‌تا‌به‌امروزنشان
داده‌اند‌که‌گرفتار‌حزب‌وسیاسی‌کاری‌
در‌مقابل‌منافع‌مردم‌نیستند‌‌پس‌از‌مجلس
انقلابی‌انتظار‌میرود‌بارای‌قاطع‌
جلوی‌این‌همه‌هجمه‌بر‌علیه‌نیروهای
مخلص‌واینده‌‌نگر‌انقلابی‌‌بایستد‌‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
حتما شما هم ذینفعی که حمایت میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
بروبابا ما ازتو انقلابی تریم و طرفدار آقای رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
واقعا توذوق میزنه تو این لیست خدا کنه مجلس بهش رای اعتماد نده ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
فقط انقلابی خالی نمیشه اقتدار و تخصص و خلاقیت ایشون در این حد نیستن درضمن هنوز وزیر نشده رفته میگه مدارس حضوری بشه چون توانایی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
توهین به معلمین عزیزی که به قول رهبر انقلاب، افسران فرهنگ جامعه اند، دردی از کاسه لیسان دوا نمی کند. مدیران آموزش و پرورش باید از بدنه همین وزارت خانه باشند و بس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
اگه بتونه مدیرای مومن و صادق برا شهرستانها بزاره مخصوصا استان ما ک پارتی بازی بی داد میکنه تو شهر ما یاسوج خبری از عدالت نیست فقط قوم گرایی رواج داره لطفا مدیران صالح و خداترس و کار بلد بزارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
اگر می خواست به حرف من و توی معلم گوش کند که این گزینه اش نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ج
۱۳:۰۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
اینکه میگن می خواد حقوق معلما رو کمتر کنه و کلا رسمی رو از آموزش و پرورش برداره؟
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۲:۴۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
افراد مخالف با وزیر پیشنهادی دولت جدید مخالفان طرح تحول کیفی بویژه در حوزه عوامل انسانی هستند آموزش و پرورش نیاز به تحول و خروج از رکود و انفعال دارد و نباید با وزیر پیشنهادی آقای دکتر باغگلی مخالفت شود اگر خواهان پیشرفت هستیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
کسی که اصلا در بدنه آموزش و پرورش نبوده، نمی تواند تحولی ایجاد کند، مگر آن که هدفش شکستن دهان معلمین و جلوگیری از احقاق حق آن ها باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
کاش آقای رئیسی برای معرفی وزیر آ.پ از جامعه فرهنگیان نظر می خواستند نه از کل جامعه
France
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
بدترین انتخاب ممکن از هر نظر واقعا مشخص نیست ملاک انتخاب آقای رئیسی چی بوده از لحاظ قوانین آموزش و پرورش حتی ایشون شایستگی انتخاب شدن به عنوان مدیر یک مدرسه رو هم ندارند چه به برسه به وزارت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
ملاکش فامیل بودن بوده
Germany
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
ساختمان آموزش و پرورش باید درست بشه معلم فقط یک آجره اما ایشان فکر میکنه معلما کم کارن پس معلومه شناخت درستی از وضعیت آموزش و پرورش نداره و البته ظاهرا تجربه آموزش و تدریس در مدارس رو هم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
بهتر هست ایشان برنامه های خودشان را برای جامعه فرهنگیان شرح دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
دررحال حاضر بهترین گزینه حاج بابایی است آزمون و خطا دیگر بدرد نمی خوره با توجه به روزمه کاری که این آقای باغ گلی دارد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
ایشان اصلا اجرایی مدیریت حتی در حد یک مدیرکل را هم نداشته اند بعد چطور می خواهد این وزارت خانه بی در و پیکر را مدیریت کند
Iran (Islamic Republic of)
ر.ض‌کرمان
۱۱:۱۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
ایشان‌فردی‌باهوش‌انقلابی‌با
پشتکار‌بالا‌از‌خانواده‌متدین‌‌بسیار‌صادق‌
پیگیر‌از‌همه‌نظر‌بهترین‌گزینه‌جناب
اقای‌رئیس‌جمهور‌هستند‌پس‌لطفا
نشناخته‌نظر‌نگذارید‌وتوهین‌نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
حتما تو هم پسر عمه دیگه همسر آقای رئیسی هستی ، جوش نزن برای شما هم یک پست در نظر میگیرن ، نشد ، پست اختراع هم میکنن ، جوش نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
دژمن ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
آيا باشگاه خبرنگاران جوان پيامهاي ما را به مسئولين انعكاس ميدهد؟!!!!!!!!!
Germany
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
سیاست های دینی انقلاب شکست خورده باید از راه دیگه بریم
Iran (Islamic Republic of)
محمد معنوی
۱۰:۳۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام به همه شما عزیزان . مظلوم آموزش و پرورش
من هم مثل بعضی از شما خوبان به آقای رییسی رای دادم . معلم هستم با 23 سال سابقه و سالها معاونت و مدیریت مدارس دولتی را تجربه کردم.
از این انتخاب خیلی تعجب کردم . ملاک چی بوده ؟ اگه جایگاه علمی مطرحه که در آموزش و پرورش ده ها نفر هستند که از نظر علمی استاد ایشان محسوب میشوند.
اگه رزومه کاری مهمه که ایشان هیچ رزومه ای در آموزش و پرورش ندارند و اون مدارس امام رضا علیه السلام هم ایشان کارش این بوده که برای اون مدارس مدیر انتخاب میکرده . یعنی خودش هیچ سابقه ای در آموزش و پرورش نداره . هیچ سابقه ای. عضویت در کارگروه پرورشی یا نوشتن مقاله یا بقیه موارد رزومه کاری حساب نمیشه عزیز من توی این سطح . ایشان نیروی آموزش پرورش نیست و نبوده .
چقدر مظلومه این آموزش و پرورش .
آقای رییسی عزیز شما یکی از دلایل مهم موفقیتتون در قوه قضائیه این بود که از بدنه همون مجموعه بودید.
انتظار این بود که اینگونه توهین نمی کردید به همه فرهنگیان و از میان افراد توانمندی که سالها زحمت کشیده اند در این مجموعه ،یک نفر را معرفی می کردید.
کمی تفحص می فرمودید افراد توانمندتر و عالم تر دیده می شدند.
عدالت یعنی قرار دادن هر چیزی در موضع خودش . ( بنا به تعریفی ) . آقای رییسی عزیز عدالت را رعایت کنید . موضع ایشان اگه خیلی بهشون اعتماد دارید وزارت علوم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
بیچاره معلمین که هنوز هم فطرتشان پاک است و نمی دانند که عدالت، شعار زمان انتخابات است و نه الان که زمان صف کشی های جناحی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
همکاران عزیز شاغل در مدارس، منتظر باشید تا وعده رتبه بندی در سال آخر دولت سیزدهم(دل خوش کنکی و بعد هم پشت پا زدنی دیگر). الا لعنت الله علی القوم الظالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
ناجی آموزش وپرورش فقط کانون پرورش فکریه و وزیرفهیم هم آقای بطحایی بودن که متاسفانه ازشون استفاده نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
باغگلی صلاحیت در آموزش و پرورش را ندارد
Iran (Islamic Republic of)
و
۱۲:۵۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
باغگلی صلاحیت لازم را برای وزارت آموزش و پروش دارد دو ویژگی در ایشان وجود دارد که او را از دیگر آن که آمده اند و رفته اند متفاوت می سازد و امیدوارم با رای قاطع و حداکثر نمایندگان دلسوز و هوشیار ملت هدایت وزارتخانه آموزش و پرورش را بدست گیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
کم ارزش ترین نهاد در دهه های گذشته در نظر مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
البته مسولین کم ارزش هستند که قدر حافظان سنگر فرهنگ را نمی دانند، وگرنه تا حالا با این حجم تهاجم فرهنگی، هزارباره مملکت به باد رفته بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
باغ گلی گزینه خوبی نیست! نمایندگان رای اعتماد ندهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
وزيري كه بخواد با وجود كمبود 200 هزار معلم و داشتن مشكلات معيشتي بگه كه به همين معلمهاي موجود هم نيازي نيست حقوقشان رابه خانواده ها بدهيم كه خودشان هر طور صلاح ميدانند براي فرزندشان هزينه كنندمجلس بايد به اين افراد خطرناك راي ندهدمن نميدونم چه كسي اين موجود رابه رئيس جمهور معرفي كرد
-
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
فکر کنم وزیر ارتباطات گزینه بهتری براش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
وزیر آموزش و پرورش باید از خود این وزارت خانه باشد نه از وزارت علوم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
وزیر آموزش و پرورش باید از خود این وزارت خانه باشد نه از وزارت علوم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
آموزش پرورش نیازمند تغییر نگاه مسئولان نسبت به آن است تا زمانیکه این سازمان مصرفی در نظر گرفته شود چیزی عوض نخواهدشداگر زیربنای پیشرفت و سازنده ایرانی پیشروقلمداد شود مورد توجه بسیار زیادی قرار خواهد گرفت هیچ کشور توسعه یافته ای را نمی توان با آموزش پرورش ضعیف پیدا کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
سال به سال دریغ از پارسال
ایشان با این رزومه در خوش بینانه ترین شرایط بایستی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش یک شهرستان پنجاه هزار نفری باشه و نه در قامت وزیر آ. پ
Canada
ایرانی
۰۸:۵۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
لطفا پیگیری کنید باشگاه خبرنگاران جوان......لطفا استخدامیهای الکی برای آموزش پرورش نزارین...هر کسی از گرد راه میرسه استخدام میشه....ماهایی ک چندین ساله زحمت کشیدیم ...تو استخدامیهای رسمی شرکت میکنیم بی فایده است ...اونایی که هنوز تازه سر از تخم در آورده ان یا معلوم نیس چندین سال پیس یه کلاس همینجوری تو مدارس یا مساجد برگزار کردن استخدام میشن که چی نیرو کم دارین ...نیروکم دارین آزمون برای همه بزارین واونایی که واجد شرایط هستند استخدام کنید نه آزمونهای الکی واستخدامیهای الکی ...خواهشا ولطفا اینو به گوش مسئولین برسونید باشگله خبرنگاران جوان
Iran (Islamic Republic of)
ک
۱۲:۵۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
به استثنایی پیرزن های نهضت سواد آموزی که استخدام آنها بلا مانع است
Iran (Islamic Republic of)
دبیری از آموزش و پرورش
۰۸:۱۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
اگر مهارت آموزی خوب است ایشان چرا هنرستان کار و دانش را با تعلیم و تربیت عوض کرد، چند سال مانند حقیر و یا همکارانم در استان های محروم و رو ستا شروع کرده است، دید بسیار منفی به ایشان وجود دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
مشکل اصلی در کشور ما عدم استفاده از خرد جمعی است (فارغ از تخلفات و قانون گریزی ها). به نظر اینجانب، وقت آن رسیده است مکانیزمی جامع نگر برای دخالت مستقیم نظرات تخصصی علمی در اقدامات هر سه قوه اجرا گردد. به نظر حقیر، بستر آن وجود دارد، فقط متولیان با ظرفیت، باید آن را بدست گیرند. مراکز متعددی در سه قوه وجود دارند که به جای اینکه خودشان مجری پژوهشها و تحقیقات باشند (که وظیفه شان نیست) اتفاقا باید پل بین مراکز علمی با قوای سه گانه باشند و این نیاز به طرحی نو و افراد معتقد به موضوع دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
بااین تورم واین حقوقی که به معلم داده میشودانتظاروتوقع بیجانبایدداشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
مشکل اینجاست که وزیر اموزش و پرورش از دل نیروهای اموزش و پرورش نیستند.
همشون یا غیر دولتی بودند یا در مدارس خاص و یا دانشگاه ها تدریس می کردند.
دغدغه اموزشی رو نمی فهمند و توان گرفتن بودجه و تحول در اموزش و پرورش را ندارند.اصولا تئوری کار کردند و کار عملیاتی نمی دانند.

همانطور که بودجه کلان برای امنیت خرج می شود باید تحولی صورت گیرد و بودجه کلان برای اموزش و پرورش داده شود (حداقل یک بار )تا این اشوب اموزشی از بین برود .
مشکل اینجاست که بودجه های کلان صرف دیگر موارد کشوری می شود و توقع ها از نظام اموزش و پرورش است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگاران وارد ماسمالیزاسیون شد. چرا نوشتی ارتباط نزدیک؟ چرا ننوشتی فامیلشه؟ هه خیلی وقته دستتون رو شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
برای اینکه هیچ نسبت فامیلی ندارن !!!
Iran (Islamic Republic of)
محسن محمودی مهر
۱۲:۰۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
به عنوان یک معلم می‌گویم این گزینه بسیار بدی هست ما یک وزیر از مدرسه می‌خواهیم نه خارج از آموزش و پرورش . نمایندگان لطفآ با رای قاطع رد کنید ما یک معلم می‌خواهیم برای وزارت
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۷:۲۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
لطفا تحصیلات وزرا را در بدو تصدی وزارت آنها بفرمائید، نه آنچه بعدا موفق به دریافت آن شده اند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
چرا می گویید معلم در حالیکه ایشان تدریسی بعنوان یک معلم نداشته است . از بدنه آموزش و پرورش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
وزير بايد از معلمان باشد كه ازهمه ي ابعاد به آموزش وپرورش و مشكلات معلمان آگاه باشدوگرنه هم حاجي بابايي بهترين گزينه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
متاسفانه در كشور ما دولتها بر 2 نوعند يا باتدبير بي تقوايند يا با تقواي بي تدبير.وهر دو كشور را به منجلاب سوق ميدهند.به فرمايش مولااميرالمومنين(ع) خطاب به همام:مومن بايد زيرك وباهوش باشد.خدا با اين انتخاب جناب رئيسي عزيز به فرياد همه ي معلمان برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
کی گفته تدریس باید حتما کرده باشه ؟!! کی این تفکرات قرون وسطایی رو کنار میارین ؟!! رشته های مدیریت آموزشی رو گذاشتن که چهارتا معلم بی سواد میان بشینن برای بچه مردم طرح مدیریتی بدن ، برو بشین درس رو بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
شهید رجایی معلم بود و رئیس جمهور شد
قابل توجه شما
آخرین اخبار