طبق رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های کشور، از فردا بیست و سوم مرداد، ۳۵۹ شهر در وضعیت قرمز کرونا قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های کشور در اپلیکیشن ماسک منتشر شد و بر این اساس از فردا بیست و سوم مرداد، ۳۵۹ شهر در وضعیت قرمز کرونا قرار می‌گیرند.

علاوه بر شهر‌های قرمز قبلی، از ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ شهرستان‌های زیر در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند:

اهر، بستان آباد (آذربایجان شرقی)

اشنویه، چالدران (آذربایجان غربی)

نائین (اصفهان)

بدره، چرداول (ایلام)

باخرز، مه ولات (خراسان رضوی)

جاجرم، راز و جرگلان (خراسان شمالی)

رامهرمز، شوشتر، هندیجان (خوزستان)

سرخه (سمنان)

زابل، قصرقند (سیستان و بلوچستان)

ارسنجان (فارس)

کمیجان (مرکزی)

ارزوئیه، راور، رودبار جنوب، ریگان، فاریاب، قلعه گنج (کرمان)

لنده، چرام (کهگیلویه و بویر احمد)

با توجه به این رنگ‌بندی در مجموع ۳۵۹ شهرستان قرمز، ۵۹ شهرستان نارنجی، ۳۰ شهرستان زرد و هیچ شهرستانی در وضعیت آبی نداریم.

شیوع ویروس دلتا با چندبرابر قدرت سرایت، دورهمی‌های خانوادگی، مراسم عروسی و عزاداری به خصوص در محیط بسته، رستوران‌ها و تالار‌هایی که در فضای سرپوشیده غذا سرو می‌کنند، حمل و نقل عمومی به خصوص مترو و کاهش استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری از جدی‌ترین عوامل افزایش مبتلایان است.

۳۵۹ شهرستان در وضعیت قرمز/ فهرست کامل رنگ بندی شهرهای کشور اعلام شد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۱۹
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
کاش بزرگان و علما شهامت داشته باشن و اونها که مفسران قرآن و با احادیث اهل بیت آشنا هستند به مردم آگاهی بدن که "تا نباشد امر حق برگی نیفتد از درخت"
بگین که مردم، جهان پر از ظلم و گناه شده و ما همه به خودمون بد کردیم وگناه کردیم قبول کنیم که بنده های خوبی برای خالق سبحان نبودیم و نیستیم؛ خداوند سبحان می فرمایند "ما هیچ قومی را عذاب نکردیم مگر اینکه مردم آن ظالم بودند"
پس اولین قدم برای حل این مشکل در کنار رعایت دستورهای بهداشتی و مراقبت های اجتماعی، اعتراف به گناه و توبه در محضر خالق است نه فقط دعا. انسان اول از اشتباه خود عذرخواهی میکنه بعد طلب چیزی میکنه نمیشه با این همه زشتی باز بریم در خونه بزرگی و از اون چیز جدید بخواهیم تازه طلب کار باشیم و عذرخواهی هم نکنیم.
مردم از خالق مهربان خودمون باید طلب آمرزش کنیم و با توبه خطاهامون رو جبران کنیم اونوقت میبینیم به اذن الله و با دعای صاحب الزمان عج این بیماری کمرنگ میشه انشالله (البته رعایت مسائل بهداشتی سرجای خودش).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
نتیجه برگزاری مراسم محرم هم دو ماه دیگه مشخص میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
جالبه شهر مشهد در خراسان رضوی جز لیست تون نبود .

ما که در مشهد و اخبار داریم می بینیم مشهد چه خبره .
چه اهدافی در نظر گرفته اند که مشهد رو بحرانی اعلام نکردند .
بیمارستان قائم و امام رضا مشهد جا ندارد . سرم نیست .

حرم مطهر نظارتی برزائران ندارد .جلوی دوربین که منطقه محدودی است همه چی اوکی می باشد و در پشت دوربین ها اوضاع بسیار بد و وخیم است .
لطفا به مشهد سفر نکنید .
ما خودمون شرمنده اقا هستیم و حرم نمی رویم . لطفا شما هم از شهرهای دیگه نیاین و این بیماری رو سوغات این خونه و اون خونه نکنید . به فکر ما مشهدی ها هم باشید.
هر روز دعا می کنیم عزیزانمون رو از دست ندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
حمل ونقل عمومی مثل اتوبوس ، هواپیما و تاکسی ها وغیره ، مراسم محرم وعدم رعایت دستورالعمل ها ، توزیع غذای نذری ، تجمع و.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
شما یه سر بزنید به اداره کل راه و شهر سازی لارستان ، میبینید که اکثر کارمندا حضور دارند ،گویا اینجا از قانون یه جور دیگه تفسیر میکنن شاید هم کرونا رو اونا بی اثره!!!!!!
مگه قرار نبود فقط ۳۰ در صد کارمندا در محل کار حاظر باشند
Iran (Islamic Republic of)
شناس
۰۴:۱۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
آره آره . به زبان نیاورید . میرید جهنم اگه به زبان بیاورید. جمعیت هایی که هر شب تو مراسم عبی عبداالله تجمع می کنند سبب ایجاد هولوکاست دوم می شوند تا یک ماه دیگر . آدم عاقل الان میشینه تو خونه اذاداری شو با یه زیارت عاشورایی چیزی میخونه . اونی که به این خیال که تو مراسم امام حسین کرونا معنی نداره و کسی نمیگیره که از نظر من نه عقل داره نه عقل دوباره ... تعجبم از اینه که بالا تری همه جور مکانهایی رو نوشتید اما هیيت هایی که پروتوکل این حرفا حالیشون نمیشه رو نگفتید . فاجعه ای بزرگ و تاریخی در راه است که از نظر من نادانان همون بیمرند بهتره تا هرز از اکسیژن استففاده کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
لطفا یکم نفس عمیق بکش بعد هم لازم نیست همه ی مطالب رو خودت تایپ کنی از کسی کمک بگیر که لااقل املا نمره قبولی بیاره. با بی انصافی و یک طرفه تاختی و رفتی درصوررتیکه توی عزاداری ها مسایل بهداشتی بسیار رعایت میشه حالا استثنا همه جا هست. شما لطفا سفرها و عروسی ها و دورهمی ها رو هم میگفتی تا خدای ناکرده این شبهه برای خواننده پیش نیاد که با اصل عزاداری مشکل داری.
Netherlands
ناشناس
۰۳:۱۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
خیلی هم دیر شده همین دیشب درحسینیه سرپوشیده ثارالله اهواز جناب هاج صادق آهنگران درجمع عزاران بدون ماسک(البته فایزر وفریزرش را زده) داشت نوحه خوانی میکردوبعضا بعضیهاهم کودکانشان همراهشان بود، وایضا دیروز درمراسم من درآوردی شیذخوارگان خیل خانمهایی که بچه های کوچکشان بدون ماسک درمراسم کیپ تاکیپ چسبیده بهم مشغول عزاداری بودند، این مسایل رو چگونه میشود توجیح کرد؟ چرا مراجع تقلیدودولت درخصوص اینهمه مرگ ومیر بعلت عدم رعایت شرایط کرونا دارد قتل عام میکند فتوابی مانند برضدحجاب که سرمیدهند اعلام نمیکنند، الان که زمان جنگ تحمیلی نیست که هرچه بیشترشهیدوجانباردهیم نظام پایدارتر باشد الان ملت ومملکت دارد نابود میشود ووووو خلایق ویروس کرونا لایق عاقل یک اشاره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سام
۰۳:۱۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
با سلام چرا فقط واکسن درمان قطعیه کروناست آیا قرص و دارویه گیاهی وجود نداره که نمیگین بیشتر تبلیغ کنین روش
Iran (Islamic Republic of)
خداداد
۰۱:۴۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
تو کشورهای دیگه کرونا خاطره شده و به تاریخ پیوست
ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
رنگ به رنگ میشیم
رنگ می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
یعنی الان بخاطر محرم همه جا داره به امید خدا از قرمزی در میاد و کم کم به سمت سبز و آبی می‌ره ، همین که محرم تموم بشه کل نقشه قهوه ای و سیاه میشه ، شمارو به مرگ عزیزاتون قسم دست بردارین از این کارا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
باید مثل خانواده دکتر ارنست کوچ کنیم به یه جزیره مطمئن تا هم از سر ویروس خلاص بشیم هم از دست این مسولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
آقای ابراهیم رییسی رییس جمهور محترم ، مسولین دانشگاه آزاد میخوان امتحان جامع دکتری را حضوری بگیرند، شما کاری نمیکنید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
توی این وضعیت مسولین دانشگاه آزاد تصمیم گرفته اند به صورت دیکتاتوری عمل کنند و از ما دانشجویان دکتری امتحان جامع حضوری بگیرند و قاتل جان ما بشوند.....
United States of America
عسگر
۰۰:۳۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
میخوای تقلب کنی شیطون؟ کارشناسی و ارشد رو که دانشگاه ازاد ناپلئونی میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
نرو امتحان بده مجبوری خیلی شغل هست که خودتو به کشتن بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
متاسفانه بی فکری مسئولین بی عقل ما باید این دو سال رو به شدت تمام دانشگاه ها رو تعطیل می‌کردند و در سال‌های بعد کرونا به شدت درس رو جدی میگرفتن که دانش آموزان و دانشجویان از آنلاین بودن سوء استفاده نمی کردند و این افرادی که الان دارند مدرک می گیرن چندسال دیگه نتیجه های منفی را می‌بینیم که چقدر دکتر بی سواد و پرخطر در جامعه را در آینده یقینا می بینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
نه دیگه شما هم بهونه نیار اقای دکتر .همه جا رفتی بی زحمت با رعایت پروتکل برو امتحان هم بده .کم دکتر بی سواد نداریم تو جامعه ،شما هم اضافه نشو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
مرتب آب نمک قره قره کنید حتی تو خونه ، بیرون نرید اگر کار واجب پیش آمد حتما قبلش به شکل صحیح آب نمک قر قره کنید حتی توی بینی و سر و گردن به راست و چپ موقع قره قره کردن این حدود 20 درصد قبل از ابتلا و درصد زیادی بعد از ابتلا تاثیر داره.

بشینیند تو خونه و به هیچ وجه مراسمات عروسی رو نرید .. حالا با 50 تا ماسک هم رو این ویروس اثری نمی کنه ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
ما امتحان جامع دکتری حضوری داریم ، ماها چی کار کنیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۶:۵۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
به سفارش شما توی گوشها و چشها و دماغتون هم آب نمک کنیدبعد که از بیرون اومدن توی خونه حتما روی خودشون و البسهاتون آب نمگ زیادبریزن یه واکسن آب نمک هم بزنید پشتشم یه لیوان آب نمک بخورید کلا ویروس کرونا سراغتون نمیاد چونکه خوب می دونه با این همه مصرف نمک از فشار خون بالا به علت نمک سکته قلبی و مغزی رو می کنید و فوت می شید !!!! . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
آخرین اخبار