معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزار شدن مراسم شیرخوارگان حسینی در استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، همزان با نخستین جمعه از ماه محرم، در حالی مراسم شیرخوارگان حسینی به نیت طفل شش ماهه دشت کربلا و سایر کودکان این حادثه بزرگ برگزار شد که این مراسم حال و هوای خاص‌تری برای این داغ بزرگ ایجاد می‌کند تا از همان کودکی فرزندانمان با ریشه کربلا و حوادث رخ داده در آن آشنا شوند.

حجت الاسلام رحیمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم گفت: همایش شیرخوارگان حسینی امروز در فضای باز امامزادگان و بقاع متبرکه در برخی نقاط استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک برگزار شد.

او افزود: با توجه به شرایط کرونایی، برگزاری این مراسم در بسیاری از نقاط به صورت مجازی انجام گرفت اما با حضور عده محدودی از مردم در بقاع متبرکه ۶ شهرستان استان شامل شهر‌های بیرجند، قاین، نهبندان، طبس، سرایان و فردوس به صورت حضوری و با پوشش رسانه‌ای از صدا و سیما و شبکه‌های مجازی برگزار شد.

حجت الاسلام رحیمی بیان کرد: در این مراسم، لباس شیرخوارگان دوخته و توزیع شد و با توجه به شرایط کرونا، این لباس ها جمع آوری و باز پس گرفته نشد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.