رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: روند بیماری در سیستان و بلوچستان به صورت کلی در حال کاهش است، اما عدم رعایت کافی شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان و عدم بهبود وضعیت در شهرستان‌های جنوبی مهمترین تهدید در هفته‌های آتی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سیدمحمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نشست استانی ستاد مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اگر کارخانه تولید بیماری کرونا را در سیستان و بلوچستان تعطیل نکنیم موج‌های بعدی هم در انتظار ماست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هر چند روند بیماری در سیستان و بلوچستان به صورت کلی در حال کاهش است، اما عدم رعایت کافی شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کل استان و عدم بهبود وضعیت در شهرستان‌های جنوبی مهمترین تهدید در روز‌ها و هفته‌های آتی است.

وی خاطرنشان کرد: برای بهبود این وضعیت چاره‌ای جز رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نداریم و این دستورالعمل‌ها برای شهروندان و مسئولان کاملاً روشن و شفاف است.

هاشمی شهری بیان کرد: روند واکسیناسیون، بیماریابی، تشخیص و درمان بیماران در نظام بهداشت و درمان در حال اجراست و لازم است تا نظارت بر اجرای شیوه‌نامه‌های ابلاغی با محوریت فرمانداران تشدید شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه پیشگیری و انجام واکسیناسیون کرونا در حال حاضر بهترین راه حل برای کنترل همه‌گیری است، گفت: یکی از مشکلات و نگرانی‌هایی که در سطح بین‌الملل وجود دارد جهش‌هایی است که در ویروس کرونا اتفاق افتاده و باعث شده تا این بیماری برای هر سن و سال خطرناک‌تر از گذشته شود.

وی افزود: بهترین راه حل تزریق واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. با شروع واکسیناسیون نسبت موارد فوت به مبتلایان کاهش چشمگیری داشته است. امیدواریم با تشدید طرح بیماریابی «شهید سلیمانی» و همکاری تمامی سازمان‌ها و ارگان گ‌ها بتوانیم نتیجه مطلوب‌تری نسبت به گذشته بدست آوریم.

هاشمی شهری با بیان اینکه احیای طرح خانه و محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی نیاز اصلی ما برای مدیریت موج اخیر بیماری است. گفت: فعالیت‌های مراقبتی، نظارتی و حمایتی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی مبنای کاملاً علمی دارد و در اوج اجرای این طرح، عملاً کارایی این طرح در کاهش موارد ابتلا به کرونا به اثبات رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: شناسایی میدانی بیماران بدون علامت و پیگیری تماس‌های نزدیک موارد مثبت مهمترین محور فعالیت‌های مراقبتی در طرح شهید سلیمانی بود که با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی و سپاه پاسداران اجرا می‌شد.

وی ادامه داد: در زمان اجرای این طرح، متوسط شناسایی اطرافیان فرد بیمار در استان ما به ۱.۴ نفر بیشتر از متوسط کشوری رسید. احیا و تشدید این طرح مجدداً در دستور کار وزارت بهداشت و سپاه پاسداران قرار گرفته و نسخه جدید این طرح را با قدرت و با کمک همه نهاد‌های مرتبط ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار