معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: یک هزار و ۳۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان آذربایجان شرقی بستری هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، درستی معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: روزانه نتیجه بیش از ۹۰۰ آزمایش کرونا مثبت اعلام می‌شود و ۱۴ شهرستان  استان آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

او با اشاره به اینکه وضعیت ۷ شهرستان استان نارنجی است و هیچ شهرستانی در وضعیت زرد و آبی نیست ادامه داد: هفته گذشته ۱۳ شهرستان و پیش از آن ۱۰ شهرستان آذربایجان‌شرقی در وضعیت قرمز کرونا قرار داشتند.

او همچنین از افزایش آمار فوتی‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی خبر داد و اضافه کرد: متوسط فوتی روزانه استان آذربایجان شرقی در هفته گذشته ۹ نفر بود اما در ۲ روز گذشته این تعداد تا ۱۷ فوتی نیز افزایش یافته است.

 درستی اضافه کرد: این روند افزایش ابتلا و فوتی کرونا در استان را می‌توان نتیجه حضور در تجمع‌هایی همچون آیین‌های عروسی، سفر‌ها و میهمانی‌ها دانست.

او با ابراز تاسف از اینکه استفاده از ماسک در استان به صورت چشمگیر کاهش یافته است ادامه داد: اکنون کمتر از ۵۰ درصد مردم استان از ماسک استفاده می‌کنند در حالی که طی ۱۰ روز گذشته این میزان ۵۰ تا ۶۰ درصد و در هفته‌های قبل آن ۷۰ تا ۸۰ درصد بود.

معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به روند واکسیناسیون اظهار کرد: ۳۰.۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان آذربایجان شرقی که حدود ۹۵۲ هزار نفر را شامل می‌شود تاکنون واکسینه شده‌اند و ظهر دیروز واکسن در استان به اتمام رسید، اما امروز واکسن‌های سینوفارم و ایران برکت تامین و به مناطق مختلف استان ارسال شد.

ادامه رکورد‌های پیاپی کرونا در پیک پنجم با درصد سرایت‌پذیری بالا، به تهدید تازه‌ای تبدیل شده و کشور را با پاندمی شدید روبرو کرده است و این مشکل فقط با مشارکت مردم از طریق ماندن در خانه و رعایت اصول بهداشتی حل می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.