رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با پشت‌سر گذاشتن موج پنجم کرونا موج‌کشنده و خطرناک دیگری را در چهارمحال و بختیاری نخواهیم داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: بیماری کووید-19، پدیده ای چند بعدی است و یکی از ضعف‌های استراتژیک در مدیریت کرونا عدم وجود هماهنگی بین‌بخشی بین دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان و مردم در سطح ملی بود.

او  افزود: برای مدیریت مسئله کرونا باید اقدامات، همدلانه و همراستا در کشور و استان انجام شود.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: به کادر بهداشت و درمان برای مدیریت همه گیری کرونا، در حیطه اجرا نمره قبولی تعلق می‌گیرد.

او اظهار داشت: در بحث پیشگیری از این بیماری و به خصوص در موج پنجم شیوع کرونا، نتوانستیم به خوبی دستورالعمل‌های بهداشتی را در استان عملی سازیم.

شیرانی ضمن قدردانی از شهروندان به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تصریح کرد: مردم با وجود مشکلات و گرفتاری‌های اقتصادی بسیار، همراهی بسیار خوبی با کادر درمان داشتند، اما در همه جای دنیا هستند افرادی که رعایت شیوه‌نامه‌ها را جدی نمیگیرند و منافع شخصی خود را بر منافع جامعه ترجیح می‌دهند.

او گفت: یکی از مسائلی که با آن دست و پنجه نرم کردیم این بود که با دست خالی به جنگ با کرونا برخواستیم و به صورت روزمره در تلاش هستیم تا همه تجهیزات و امکانات لازم را برای مقابله با کووید_۱۹ در استان تامین کنیم.

شیرانی با اشاره به کمبود واکسن کرونا در استان، بیان کرد: قرار بود محموله جدید واکسن در تاریخ ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰، وارد چهارمحال و بختیاری شود، ولی علی‌رغم تلاش‌های بسیار این امر محقق نشد.

او افزود: از طریق اخبار صدا و سیما مرکز استان، اطلاع رسانی انجام شد که تا روز یک‌شنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۰، واکسن کرونا در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان وجود ندارد و همچنین این اطلاعیه از طریق سامانه دانشگاه علوم‌پزشکی، فضاهای‌مجازی، شبکه‌های اجتماعی و... صادر شد.

شیرانی اضافه کرد: مردم استان می‌توانند اخبار و اطلاعات صحیح مربوط به واکسیناسیون کرونا را در استان از طریق صدا و سیما، شبکه‌های اجتماعی، فضاهای مجازی و سامانه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به دست بیاورند.

او ادامه داد: کادر بهداشت و درمان برای حفظ سلامتی مردم پای کار ایستاده اند و اگر شهروندان تا سه هفته دیگر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند، این نوید را به آنان خواهم داد که با رعایت این شیوه نامه‌ها و گذر از موج پنجم، موج کشنده و شدید دیگری را در چهارمحال و بختیاری نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.