وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ۳۳ هواپیما و ۵ پهپاد جاسوسی هفته گذشته در مرز‌های دولتی روسیه در حال انجام عملیات بودند که رادارها آنها را شناسایی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در طول یک هفته ۳۳ هواپیمای خارجی و پنج هواپیمای بدون سرنشین که در نزدیک مرز‌های دولتی روسیه در حال جاسوسی بودند، از سوی رادارهای مسکو شناسایی و رهگیری  شدند.

 اینفوگرافیک «روزنامه کراسنایا زوزدا» وزارت دفاع روسیه نشان می‌دهد که ۳۳ هواپیمای جاسوسی خارجی و پنج هواپیمای بدون سرنشین در هفته گذشته در طول مرز‌های دولتی روسیه در حال انجام عملیات شناسایی و جاسوسی بودند که تمامی این هواپیما‌های جاسوسی خارجی از سوی ایستگاه‌های راداری روسیه ردیابی شد.

به نقل از این روزنامه هیچگونه نقض مرز دولتی روسیه مجاز نیست.

چندی پیش نیز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد رادار‌های روسی طی یک هفته ۵۰ هواپیمای جاسوسی و پهپاد‌ خارجی را که برای انجام عملیات شناسایی در نزدیکی مرز‌های این کشور دیده شدند، ردیابی کردند.

پیشتر، در پی ورود جنگنده اف‌جی‌آر-۴ نیروی هوایی آلمان بر فراز آب‌های دریای بالتیک، جنگنده «سوخو-۲۷» روسیه برای رهگیری آن وارد عمل شد. سوخو-۲۷ روسیه پس از آنکه جنگنده آلمانی را رهگیری و آن را وادار به خروج از اطراف مرز‌های هوایی روسیه کرد، به پایگاه هوایی خود برگشت.

بنابر این گزارش، رهگیری بر طبق تمام موازین بین‌المللی انجام شد. نقض مرز‌های دولتی روسیه از سوی جنگنده آلمانی رخ نداد.

وزارت دفاع  روسیه پیش از این اعلام کرد مسکو قصد دارد قراردادی برای به‌کارگیری ۱۰ سامانه دیگر از پدافند دفاع موشکی اس-۵۰۰ (S-500) و چندین سامانه ضدموشکی را منقعد و به این وسیله پدافند هوایی خود را تقویت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار