رئیس پلیس راهور شهرستان کرج گفت: تمهیدات ترافیکی ویژه‌ای با توجه به تغییر شیوه مراسم عزاداری در ایام محرم امسال و پراکندگی مکان‌های برگزاری در سطح شهر اندیشیده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ حمدالله رحمتی پور، رئیس پلیس راهور شهرستان کرج  ضمن تسلیت ماه محرم و شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، گفت: با توجه به تغییر شیوه مراسم عزاداری در ایام محرم امسال و پراکندگی مکان‌های برگزاری در سطح شهر، کلیه مساجد، تکایا و حسینیه‌ها، تمهیدات ترافیکی ویژه‌ای اندیشیده شده است و در این ایام همکاران بنده در قالب تیم‌های خودرویی و پیاده، امنیت ترافیکی مراسم عزاداری را تامین خواهند کرد.

او افزود: ایستگاه‌های صلواتی باید به گونه‌ای احداث شوند که مشکلات ترافیکی و ایمنی برای عابران و عزاداران و وسایل نقلیه فراهم نشود.

سرهنگ رحمتی پور با بیان این که وفاق و همدلی بین پلیس و مسئولان هیئت‌های مذهبی وجود دارد، گفت: در جلسات متعدد هماهنگی‌های لازم انجام شده است که عزاداران حسینی بدون مشکل به عزاداری بپردازند و برای ایمنی تردد شهروندان، پلیس یاران محرم با لباس‌های شبرنگ در ابتدا و انتهای صف‌های عزاداران برای تامین نظم و انضباط دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی به کمک پلیس راهور می‌آیند.

او افزود: برای ایمنی تردد عزاداران و خودرو‌ها در دهه اول محرم، عملیات عمرانی و حفاری در بلوار‌های اصلی معابر منتهی به محل برگزاری مراسم ممنوع است.

رئیس پلیس راهور شهرستان کرج با بیان این که رنگ کردن، گل مالی، نوشتن و الصاق عکس و نصب پوستر روی شیشه خودرو‌ها ممنوع است، گفت: با رانندگانی که با ایجاد آلودگی صوتی و راهبندان باعث سلب آسایش شهروندان شوند برابر قانون برخورد خواهد شد.

او افزود: تردد کامیون‌ها در معابر منتهی به برگزاری مراسم عزاداری از ساعت ۲۱۰۰ الی ۰۱۰۰ شب ممنوع است.

سرهنگ رحمتی پور خطاب به عزاداران حسینی گفت: با توجه به این که اغلب عزاداران عزیز ملبس به لباس مشکی هستند هنگام عبور از پیاده رو و همچنین عرض خیابان با احتیاط تردد کنند و مراقب تردد وسایل نقلیه باشند.

او افزود: رانندگان با سرعت مطمئنه و مجاز تردد کنند تا شاهد حوادث ناگوار برای شهروندان نباشیم.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.