نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن آتش زدن تندیس '' استاد هه ژار'' هنرمند بزرگ کرد خواهان شناسایی و مجازات بانیان این حادثه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طی هماهنگی با استاندار آذربایجان‌غربی، فرماندار و فرمانده انتظامی مهاباد مقرر شد تا عوامل تخریب پیکره و تندیس ماموستا هه‌ژار که نماد فخر ملی کشور و افتخار مردم کرد زبان است شناسایی و مجازات شوند.

او ادامه داد: باید با عاملان برهم زدن نظم و آرامش جامعه و جریحه دار کردن احساسات مردم برخورد شود تا زمینه سواستفاده بدخواهان فراهم نشود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی افزود: ماموستا هه ژار از نویسندگان، شاعران و مترجمان بزرگ منطقه بوده که هر گونه اهانت به تندیس وی غیر قابل گذشت است.

دستورات قضایی برای شناسایی و دستگیری عاملان آتش زدن تندیس "استاد هه ژار" نویسنده، محقق، مترجم و شاعر نامدار از طرف دادستانی صادر شده است.

به گفته روابط عمومی انتظامی مهاباد هم شناسایی عامل یا عاملان این آتش سوزی از طریق دوربین‌های تعبیه شده در محل حادثه در دست اقدام بوده که پس از بررسی لازم نتیجه از طریق اصحاب رسانه اطلاع رسانی خواهد شد.

عبدالرحمان شرفکندی متخلص به ماموستا هه‌ژار نویسنده، محقق، مترجم و شاعر نامدار کُرد در سن ۶۹ سالگی در سال ۱۳۶۹ دار فانی را وداع گفت و در قطعه هنرمندان مهاباد به خاک سپرده شد.

این نویسنده و شاعر نامدار در طول سالیانی که به کار نویسندگی و پژوهش پرداخت، آثار متعددی در زمینه‌های مختلف ادبی، فرهنگی و دینی خلق کرد.

ترجمه قرآن کریم به زبان کُردی، ترجمه کتاب قانون شیخ الرییس بوعلی سینا، تهیه فرهنگ لغت کردی فارسی "هه‌نبانه بورینه"، دیوان شعر "هه‌ژار بو کوردستان"، "چیشتی مجیور"، شرح دیوان ملای جزیری به کردی و ترجمه رباعیات حکیم عمر خیام به زبان کُردی از دیگر آثار این شاعر نامدار است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.