رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: فضای مجازی، رسانه‌ها، صدا و سیما، گویندگان و نخبگان باید برای ارتقا فرهنگ عاشورا در جامعه فرهنگ سازی و تبلیغ کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از راه‌های نورانی شدن و به کمال رسیدن و برپا داشتن ارزش‌های جامعه اسلامی و از جمله عمل صالح، برگزاری مراسم عزای آقا اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی افزود: خوشبختانه ملت ایران عشق و دلدادگی‌شان به وجود مقدس امام حسین (ع) هر سال بیشتر از گذشته نمایان می‌شود، گرچه عده‌ای در همان روز‌های اول انقلاب می‌گفتند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیازی به برگزاری این مراسم‌ها نیست، اما امام (ره) فرمودند: ما تازه بعد از پیروزی انقلاب به این مراسم و برپایی عزا برای امام حسین (ع) بیشتر از گذشته نیاز داریم چرا که این محرم و صفر بود که انقلاب را به پیروزی رساند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا تصریح کرد: خوشبختانه نیروی انتظامی در این دو سال که جامعه ما درگیر ویروس کرونا بود، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در همه مقر‌های خود اقدام به برپایی مراسم عزاداری آقا اباعبدالله الحسین (ع) کرده است.

وی افزود: سعی ما بر این بوده تا از سخنرانان و مداحان و واعظان معتبر برای برپایی مراسم‌های ایام ماه محرم به عمل بیاوریم، فلذا همه کارکنان نیروی انتظامی با شوق و انگیزه دینی و عشقی که نسبت به سیدالشهدا (ع) دارند در این جلسات حضور گسترده و چشم گیری پیدا کرده و از این مراسم‌ها بهره مند می‌شوند.

حجت السلام و المسلمین ادیانی در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان مکتب عاشورا را گسترش داد، گفت: سپردن امورات و مسائل جامعه به مردم از نکاتی است که زمینه ساز گسترش و ارتقاء و پیشرفت در آن حوزه باشد.

وی افزود: فضای مجازی و رسانه‌ها و صدا و سیما و گویندگان و مبلغان و افراد خاص جامعه و نخبگان باید در زمینه‌ی ارتقا و رشد فرهنگ عاشورا و گسترش آن در جامعه فرهنگ سازی و تبلیغ کنند تا مردم ترغیب به برپایی روضه‌های امام حسین (ع) شوند.

به گفته رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، برپایی مراسم‌های ماه محرم در کنار مردمی بودن نیاز به این دارد که نظام اسلامی به عنوان متولی نسبت به این موضوع ورود کنند تا نقش مهمی در این رابطه داشته باشد.


بیشتر بخوانید

بهره گیری از افراد خبره لازمه رسیدن به پلیس تراز انقلاب


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
احسنت
یا حسین
آخرین اخبار