بیش از ۶۰ سال است که آرامش را ندیده اند چرا که در این مدت جنگ‌ها و درگیری‌های مختلف داخلی و خارجی را در کشورشان تجربه کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،گل آلود کردن اوضاع کشور افغانستان، هدف اصلی کشور‌های مستکبری همچون آمریکا و هم دستانشان است و در این راه، موفق هم بوده اند چرا که مردم مسلمان منطقه را به جان هم انداخته و تا چشم کار می کند و ذهن یاری می کند، برادر کشی و آوارگی و خانه به دوشی دیده ایم.

مدت زیادی است که آمریکا در این کشور با غلبه بر گروه طالبان مستقر شده و به بهانه ایجاد امنیت، سرمایه‌های این منطقه را چپاول می کند و فقر را برای این مردم مظلوم به ارمغان آورده است.

کارش که تمام شد، عزمش را بر ترک منطقه جزم کرده و رفت اما حالا دوباره مسئولیت و اداره‌ی افغانستان مدعی پیدا کرده است. طالبان دوباره قد علم کردند.

چه بر سر مردم مظلوم این منطقه می‌آید، چندین دهه است که مهم نیست. با ورود طالبان به ولایت نیمروز که هم مرز با کشورمان است، مردم خسته از جنگ، به همراه خانواده هایشان به بیابان زده اند و به سمت و سویی رفته اند.

میل انسان‌ها به سوی نعمتی همچون آرامش و امنیت

شب از نیمه گذشته بود و تنها امیدشان، حرکت به سوی مرز‌های ایران اسلامی بود؛ جایی که سالهاست آن را خانه‌ی امن خود دیده اند.

یکی از پناه جویان که مردی جا افتاده و میانسال است و لب‌هایی خشکیده دارد، با همان لهجه‌  شیرینش می‌گوید: ایران را خانه خود و ملت ایران را برادرمان فکر کردیم و پیش برادر‌ها آمدیم.

یکی دیگر از آن‌ها که خستگی شدید در وجودش دیده می‌شد، می‌گوید: «زنده باد ایران» و این را چندین بار تکرار می‌کند.

مرزبانان کشورمان که با اقتدار کامل، تحولات منطقه را رصد می‌کنند، پناه جویان را که زن و کودک به همراه دارند را در اردوگاه اتباع بیگانه میلک در منطقه سیستان پناه می‌دهند.

طالبان

حضور مسئولان ارشد امنیتی در منطقه

بلافاصله پس از شدت گرفتن درگیری‌ها در نزدیکی مرز‌های کشورمان، جانشین فرمانده ناجا وارد منطقه شد و از مرز‌های شرقی کشور در شمال سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

رژه خودرویی سردار رضایی و هئیت همراه، با اقتدار کامل در خط مرزی انجام شد تا دو طرف درگیر در آن سوی مرز بدانند که برهم زدن آرامش و امنیت مردم ایران اسلامی، خط قرمز ماست.

سردار رضایی پس از بازدید، میان پناهجویان افغانستانی رفت و با آن‌ها خوش و بش کرد. به محض ورود به اردوگاه، دو کودک افغانستانی به سمت وی رفتند و با آغوش باز سردار رضایی مواجه شدند.

یکی از کودکان در حالی که کنار جانشین فرمانده ناجا احساس امنیت می کرد، سوره کوثر را برای سردار می خواند.

جانشین فرمانده ناجا در اولین مصاحبه خود از اشرافیت بسیار خوب مرزبانان بر مرز‌ها خبر می‌دهد و می‌گوید: مرزبانان ما با روحیه، نشاط و با مهارت بالا تحولات منطقه را رصد می‌کنند و آنچه من دیدم، ارتباط خوب بین مرزبانان و مرزنشینان بود.

گرگیج سرپرست فرمانداری شهرستان هیرمند با اقتدار بر روی قسمت دیگر پل که در خاک مقدس ایران اسلامی است، ایستاده و با اقتدار از امنیت کامل خبر می‌دهد.

مرز میلک

 رسالت ما چیست؟  تا توانی دلی بدست آور! 

 محرم است! حالا ما هستیم که باید از واقعه‌  کربلا و امام حسین (ع) درس بگیریم و از آزمون اکنونِ عاشورا، سربلند بیرون بیاییم.

حسینی عمل کنیم و جوانمردی نشان دهیم؛ حُر اگر آب را بر فرزند پیامبر خدا بست، به خود آمد و پشیمان شد؛ آنچه از حسین بن علی علیه السلام دید، آغوش باز و رأفت اسلامی بود.

امام حسین (ع) در کربلا به عملکرد‌های قبلی و نژاد و قوم و قبیله افراد اهمیتی نمی‌داد. در امر به معروف و نهی از منکر ماندگارش، آنچه مورد توجه بود، تنها احیای اسلام و خلق نیکو و کرامت انسانی بود که از جدش پیامبر خاتم به ارث برده بود.

گزارش از منصور سپهری 

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
این چه وضعی سالهاست که اتباع کشور افغانستان در استان سیستان و بلوچستان آرامش و امنیت مردم رو بهم زدن چرا به همین راحتی وارد کشور میشن اینها سالها هست که در زاهدان وزابل هزاران جرم و خلاف های گوناگونی مرتکب شدن نا امنی به وجود آوردم نذارید وارد شن دیگه چیزی از استان باقی نموند
آخرین اخبار