رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با بیان اینکه طالبان در مذاکرات صلح جدی نیستند افزود: طالبان روابط خود با گروه‌های دهشت‌افکن به شمول القاعده را حفظ کرده اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در نشست نمایندگان کشورهای تروئیکای توسعه یافته در مورد صلح افغانستان با بیان اینکه وضعیت در این کشور جدی و بحرانی است، گفت که طرحی را برای برون رفت از بحران به قطر سپرده است.

وی اظهار داشت: وضعیت در افغانستان جدی و بحرانی است و تهدیدهای بالقوه‌ سلامت کشور را تهدید می‌کنند.

عبدالله بیان کرد: «هدف کشورهای بزرگ و مردم افغانستان این است تا افغانستان آزاد، متحد،‌ مستقل و عاری از تروریسم باشد و ما همه بر این اصول توافق داریم.»

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان افزود: در ماه‌های گذشته طالبان در بحث‌های صلح از خود جدیت نشان نداده‌اند و مذاکرات پیشرفت نداشته است. از این معلوم می‌شود که طالبان به راه حل سیاسی باور ندارند.

وی در ادامه اظهار داشت که طالبان بر خلاف تعهدات خود، روابط خود با گروه‌های دهشت‌افکن به شمول القاعده را حفظ کردند.

عبدالله بیان کرد: «وقتی نوبت به مذاکرات صلح می‌رسد طالبان جدی نیستند. جهان و ما در امر مبارزه با دهشت‌افکنی توافق داشتیم. حالا طالبان به عوض مذاکره و تقابل با جریان‌های دهشت‌افکن، بر شهرهای افغانستان هجوم می‌برند. این اقدامات بر تلاش‌های صلح و ثبات منطقه و جهان تاثیرات منفی می‌گذارد.»

عبدالله اضافه کرد که دولت طرفدار دست‌یافتن به راه حل سیاسی از طریق مذاکره و تعیین میانجی یا میانجی‌ها برای سامان‌بخشیدن به مذاکرات است.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان تاکید کرد: اگر طالبان می‌خواهند اعتماد دو جانبه و اعتماد مردم افغانستان حاصل شود، حمله بر شهرها و مردم باید قطع گردد تا زمینه برای رسیدن به توافق سیاسی مساعد شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.