پسته از جمله محصولاتی است که اکنون فصل برداشت آن آغاز شده و کشاورزان خراسان جنوبی، هفت نوع پسته را برداشت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، یک کشاورز در شهر اسفدن توانسته است با استفاده از روش‌های نوین، محصول خوبی را از باغ پسته خود برداشت کند.

این کشاورز ۳۰ هکتار باغ پسته دارد و با استفاده از روش‌های نوین آبیاری بهره وری محصولات خود را افزایش داده است.

با وجود سرما زدگی، محصول خوب است

حاجی زاده باغدار پسته شهر اسفدن می‌گوید: با استفاده از روش‌های نوین آبیاری و افزایش بهره وری محصول، درآمد بیشتری داریم و سهم خود را در تولید افزایش داده ایم.

او ادامه می‌دهد: پسته اسفدن یکی از نوبرانه‌هایی است که زودتر از محصولات بقیه شهر‌ها به بازار می‌آید و خرید و فروش می‌شود.

حاجی زاده با اشاره به اینکه امسال محصول پسته دچار سرما زدگی نیز شده است، بیان می‌کند: با این وجود پیش بینی می‌کنیم که ۲۰ تن پسته را برداشت کنیم.


بیشتر بخوانید


این کشاورز با بیان اینکه امسال وضعیت بازار مناسب است، عنوان می‌کند: قیمت مناسب محصول در بازار باعث شده است تا کشاورزان هم از وضعیت فروش محصول خود راضی باشند.

پیش بینی برداشت بیش از ۱۴ هزار تن پسته در استان

رضایی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن پسته از باغات این محصول در سطح استان برداشت شود.

او افزود: طوفان و وزش باد شدید در هفته گذشته خسارت زیادی به محصول پسته استان وارد کرده است.

رضایی تعداد بهره برداران این محصول را ۹هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: بیشترین سطح زیرکشت پسته استان به شهرستان بشرویه با ۷ هزار و ۵۴۳ هکتار سطح زیرکشت اختصاص دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سفید پسته، کله قوچی، اکبری، بادامی، فندقی، احمد آقایی و اوحدی را از ارقام پسته خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: خراسان جنوبی رتبه پنجم تولید پسته در کشور را داراست.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار