حجت الاسلام آقاميری عضو شورای اسلامی شهر تهران، از پايانه فتح آباد و شرکت واگن سازی تهران بازدید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه عصر چهارشنبه بیستم مردادماه ۱۴۰۰ حجت الاسلام آقاميری عضو شوراي اسلامي شهر تهران به همراه علي امام نایب رئیس هیات مدیره و مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو)، علی عبداله پور سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، گلشني مديرعامل شرکت واگن سازی تهران با حضور در پايانه فتح آباد و واگن سازي تهران از نزدیک در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در این مجموعه ها قرار گرفتند.
در ابتداي اين جلسه خلاصه اي از وضعيت خط يك و پايانه فتح آباد را ارئه داد شد. عبداله پور با اشاره به اينكه مجموعه پايانه فتح آباد بزرگترین سوله تعمیرات مترو و ساختمان پارکینگ قطار را دارد گفت: براي تعميرات اساسي تر كار به واگن سازي محول مي شود.
وي تصريح كرد: در پايانه فتح آباد ساختمان آموزش داريم كه در دورهاي قبل در مركز آموزش علمي كاربردي بود. همچنين سیمولاتور(دستگاه شبیه ساز) آموزش راهبری كه با هدف کاهش زمان کسب تجربه، آموزش اولیه، افزایش مهارت ها با هزینه کم و بهره برداری مطلوب برای حذف فضای واقعی است در اين پايانه وجود دارد و قبل از اينكه راهبران قطار كار خود را آغاز كنند در اين مرکز مي توانند راهبري كنند.
در ادامه مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) نيز توضيحاتي در خصوص متروی پرند ارائه داد و گفت: از شوراي ششم مردم درخواست ساخت متروی پرند را دارند و جز مطالبات مردمي مطرح است. در گذشته سه راه شاهد تا فرودگاه امام خميني (ره) به بهره برداري رسيد اما عملا با هدوي ۹۵ دقيقه اين خط خيلي مورد توجه قرار ندارد و تا وقتي هم كه به پرند نرسد مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.
امام با اشاره به اينكه شهرهاي حومه اي در سال هاي اخير با توجه به افزايش هزينه هاي زندگي و مسكن در تهران با جمعيت زيادي روبرو شده است افزود: با راه اندازي متروی پرند و كاهش سرفاصله حرکتی در این مسیر تقاضای اساسی برای سفر ایجاد می‌شود. همچنین به حمل‌ونقل کلان‌شهر تهران و رفع آلودگی و کاهش تعداد ترددهای جاده‌ای نیز کمک می‌کند.
وي همچنين به نقش و اهميت پايانه ها در شبكه مترو اشاره كرد و گفت: در سال هاي گذشته براي ساخت مترو در دوره هاي مختلف زحمات زيادي كشده شده است اما در ده سال گذشته بهره برداري ساخت پايانه ها همچون گذشته كار نشد و پايانه فتح آباد بزرگترين پايانه درشبكه مترو است در حالي كه در خط سه با ۳۴ كيلومتر طول فاقد پايانه هستيم و قطارها شب ها در ايستگاه ها پارك مي شوند و در خط چهار نيز پايانه شهید كلاهدوز فقط پاركينك قطارهاست و امكانات ديگري ندارد.
مديرعامل شرکت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) گفت: از شوراي شهر جديد بخصوص كميسيون حمل و نقل درخواست داريم حمايت بيش از گذشته داشته باشند تا پايانه هاي خطوط را تكميل كنيم چرا كه با اين كار امكان كاهش سرفاصله حركت قطارها نيز محيا مي شود.
در ادامه حجت الاسلام سید محمدآقاميری عضو شوراي اسلامي شهر تهران نيز ضمن عرض تسليت ايام سالروز شهادت سيد و سالار شهيدان اباعبدالحسین(ع) گفت: فرصت را غنيمت شمرده تا از نزديك فعاليت دوستان را ببينيم .
وي با اشاره به اينكه به بحث هاي فني و حمل و نقلي علاقه مند است و اطلاعاتي نيز در اين خصوص دارد گفت: هدف اصلي اين بازديد را آشنايي نزديك تر و بررسي ميزان پيشرفت كار و صحبت با متخصصين و مسئولين اين بخش و شناسايي مشكلات بيان كرد و افزود: متاسفانه بخش فني ما نيز سياست زده شده اند و تنها به دنبال اين است كه بگويد چقدر مترو ساخت شده كه اين با توجه به مشكلات اقتصادي بايد تغيير كند ما بايد يك برنامه ريزي مدوني براي چهار سال آينده داشته باشيم و اين اطلاعات به ما خيلي كمك خواهد كرد.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد: يك سري برنامه ريزي هايي از قبل براي آغاز كار داشتيم اما خواستيم اطلاعات و ذهنيت خود را به روز كنيم و از دوستاني كه در اين صنعت مشغول به كار هستند نيز مشورت بگيريم چرا كه معتقد هستيم اين دوستان براي برنامه ريزي كه براي پيشرفت كار داريم و مي توانند خيلي كمك كنند.
آقاميری با اشاره به اينكه توسعه خطوط مترو و افزايش ظرفيت بهره برداري هر دو در كنار يكديگر ضرورت دارند گفت: در حال حاضر با توجه به اينكه ساخت مترو با مباحث مالي روبرو است بايد سياست هاي خود را تغيير دهيم و به سمت افزايش بهره برداري گام برداريم چرا كه در يك مقطع اي توسعه خطوط و زير ساخت ها را مورد توجه قرار داديم و بايد به ساخت واگن و افزايش ظرفیت بهره برداري توجه كنيم .
وی گفت: به منظور افزایش رفاه حال شهروندان پیگیری تکمیل پایانه ها رو مورد توجه قرار خواهیم داد تا شاهد کاهش هدوی در خطوط مترو باشیم.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران در ادامه با بيان اينكه ساخت قطار ملي و قرار خواهیم داد تا شاهد کاهش هدوی در خطوط مترو باشیم.
واگن ملي حركت خوبي است و براي ما خيلي اهميت دارد گفت: هر كاري كه در تهران انجام مي شود در ساير شهرها و كل كشور نيز اثر گذار است و اگر اين قطار فعال شود قطعا شهرهاي ديگر نيز از آن استفاده مي كنند و اين خيلي تاثير گذار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.