مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با اشاره به اهداف تشکیل تعاونی‌های روستایی، گفت : توسعه صادرات، بازاریابی، عرضه و فروش محصولات کشاورزی توسط تعاونی‌ها به جامعه هدف از مهم‌ترین برنامه‌های شبکه تعاونی‌های روستایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : هدف از تشکیل شرکت‌های تعاونی روستایی ارائه خدمات قبل، حین و پس از تولید است که این امر می‌تواند جایگاه بسیار خوبی به‌منظور دستیابی به اقتصاد مقاومتی در حوزه تعاونی‌های روستایی باشد.

او تأمین و توزیع نهاده‌های موردنیاز روستاییان را باقیمت مناسب و شرایط بهتر یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع تعاونی‌ها دانست و گفت : ارائه این خدمات می‌تواند به اقتصاد روستاییان و کشاورزان کمک شایانی کرده و آنان را از رفت و آمد‌های پرهزینه و زمان‌بر و همچنین پرداخت نقدی هزینه کالا، دور نگه دارد.

او ارائه به‌موقع تولیدات روستائیان و کشاورزان به بازار‌های جامعه هدف، حذف دلالان و واسطه‌ها و سودبری و منفعت بیشتر تولیدکنندگان را از دیگر مزایای ایجاد شرکت‌های تعاونی روستایی دانست و افزود: در این صورت زمینه تشویق و افزایش انگیزه روستاییان به تولید بیشتر محصولات خود، فراهم می‌شود.

صفایی افزود: در این راستا شبکه تعاونی‌های روستایی استان کرمانشاه در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ منتهی به مرداد ماه بیش از ۲۴ هزار تن نهاده‌های دامی و مرغی توسط تشکل‌های وابسته به تعاون روستایی استان تأمین و میان دامداران و مرغداران توزیع کرده است.

او از تأمین و توزیع بیش از ۳۰۰ تن اقلام خوراکی شامل برنج، خرما، قند، شکر و سایر محصولات خوراکی توسط شبکه تعاونی‌های روستایی استان خبر داد.

صفایی گفت: بیش‌از ۳۵ هزار تن کلزا و گندم نیز به صورت توافقی و تضمینی مباشرتی توسط مراکز خرید تعاون روستایی استان از کشاورزان خریداری شده است.

او با اشاره به اهمیت و نقش بسزای شبکه تعاونی‌های روستایی افزود: اگر کشاورز یا تولیدکننده بخواهد به تن‌هایی در بخش تهیه نهاده‌ها و تولیدات خود وارد عرصه بازاریابی شده و محصولات خود را روانه بازار کند، مطمئنا درآمدش به دلیل افزایش هزینه‌ها، کاهش خواهد یافت؛ درصورتی‌که شرکت‌های تعاونی می‌توانند بازار‌های مناسب و مطمئن‌تری برای فروش کالا‌ها پیدا کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.