مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: با وجود شمار زیاد بیمار تالاسمی در ایرانشهر متاسفانه ذخایر خونی این شهرستان مطلوب نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سهیلا خسروی مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان پس از دیدار با فرماندار ایرانشهر گفت: شهرستان ایرانشهر با داشتن بیش از ٧٠٠ بیمار تالاسمی بیشترین آمار مبتلایان به این بیماری را در استان دارد.

وی بیان کرد: با توجه به آمار بالای بیماران خاص و مصدومان ترافیکی در حوزه ایرانشهر شرایط ذخایر خونی در این شهرستان مطلوب نیست که انتظار می رود مردم با اهداء خون خود به نیازمندان به خون کمک کنند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مصرف فرآورده های خونی در ایرانشهر در ماه بیش از یکهزار و ۵۰۰ واحد است که تنها ۴٠ درصد این مقدار از سطح شهرستان تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه اهداء خون در ایرانشهر ۶٠ درصد کاهش یافته است گفت: با توجه به آمار بالای بیماران خاص و مصدومان ترافیکی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر انتظار می‌رود نسبت به تامین خون بیش از پیش همکاری شود.

خسروی اظهار داشت: مشکل کمبود خون در سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان ایرانشهر جدی است در همین راستا از شهروندان درخواست داریم برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار