مدیرکل انتقال خون استان اصفهان از مردم دعوت کرد نذر خون خود را در طول ایام محرم به جا آورند و به روز‌های تاسوعا و عاشورا موکول نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی فتوحی مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به نذر خون مردم در ایام محرم هر سال، گفت: تا پیش از همه گیری کرونا هر سال در ایام محرم خون گیری در چند شهرستان استان انجام می‌شد، اما در دو سال اخیر به خاطر همه گیری کرونا این کار محدود شده و در دهه محرم خون گیری بیشتر در پایگاه انتقال خون شهرستان خمینی شهر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی خون گیری در مرکز انتقال خون خواجو انجام می‌شود، افزود: تمهیداتی پیش بینی شده تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود و مشکلی برای اهداکنندگان خون به وجود نیاید.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه همیشه توصیه کرده ایم شهروندان روز خاصی را برای نذر خون درنظر نگیرند، گفت: اگر همه خون‌های اهدایی در یک روز مصرف شود در روز‌های بعدی با کمبود خون و فرآورده‌های خونی روبرو می‌شویم، بنابراین اهدای خون باید مستمر باشد، چون نیاز بیماران همیشگی است.

فتوحی با تأکید براینکه اهدای خون مستمر کمک بیشتری به بیماران و نیازمندان خون و فرآوده‌های خونی می‌کند، گفت: از هم استانی‌هایی که نذر خون دارند دعوت می‌کنیم نذر خود را در طول ایام محرم به جا آورند و به روز‌های تاسوعا و عاشورا موکول نکنند.

وی با بیان اینکه در روز تاسوعا و عاشورا شعبه سیار اهدای خون نداریم، خاطرنشان کرد: در پایگاه انتقال خون شهرستان خمینی شهر در هشت روز اول ماه محرم خون گیری انجام می‌شود.

وی اعلام کرد: مرکز ثابت اهدای خون شهرستان خمینی شهر از اول تا هشتم محرم از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ بعد از ظهر آماده دریافت خون از افرادی است که نذر خون دارند، اما این مرکز در روز‌های تاسوعا، عاشورا و جمعه تعطیل است.

 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.