معاون امور صنایع سازمان صمت استان سمنان گفت: سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان تیرماه ۲۷۱ درصد افزایش یافت که برای یکهزار و ۲۷۳ نفر اشتغالزایی داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  فرامرز محبوبی معاون امور صنایع سازمان صمت استان سمنان گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیر بالغ بر ۵۷۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش صنعت استان سمنان انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته حدود ۲۷۱ درصد افزایش داشت.

او ادامه داد: در بخش صدور پروانه‌های بهره برداری حوزه صنعت که در واقع می‌توان همان سرمایه گذاری‌های تحقق یافته دانست از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان تیر ۶۱ فقره پروانه بهره برداری برای واحد‌های تولیدی استان صادر شد که در مقایسه با سال گذشته ۷ درصد افزایش داشت.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به رشد ۷۵ درصدی اشتغال در بخش صنعت بیان کرد: امسال با صدور پروانه‌های بهره برداری جدید در بخش صنعت استان، زمینه اشتغال ۱۲۷۳ نفر در صنایع استان فراهم شد.

او اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان تیر برای واحد‌های صنعتی که جواز تأسیس اخذ کردند، سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۹ هزار میلیارد ریال با اشتغال حدود ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر پیش‌بینی شد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۸۳۰ مجوز صنعتی در استان صادر شده است گفت: ۶۱ واحد صنعتی در استان پروانه بهره‌برداری و ۷۶۹ واحد نیز جواز تأسیس دریافت کردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.